וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארזים מנצלת את הנפילה החדה במחיר אגרות החוב ורוכשת אותם בהנחה של 72.7% ממחיר השוק

טל לוי

12.8.2008 / 19:00

ארזים השקיעה 2.8 מיליון שקל ברכישת החוב ולכן תרשום הכנסות מימון של 7.3 מיליון שקל



חברת מנצלת את הנפילה החדה באגרות החוב שלה כדי לקנות בחזרה את החוב במחירי סוף עונה. ארזים תשקיע 2.8 מיליון שקל ברכישת האגרות שלה עצמה וכתוצאה מכך תרשום ברבעון השלישי של 2008 רווח מימון של 7.3 מיליון שקל.



ארזים גייסה בספטמבר 345 מיליון שקל באמצעות הנפקת אגרות חוב. אולם מאז תחילת יולי איבדו אגרות החוב כמעט 70% משוויין והן נסחרות כעת במחיר של 29.37 אגורות בלבד. לאור המחיר הנמוך, החליטו בארזים להוציא 2.8 מיליון שקל ולרכוש חלק מאגרות החוב הללו. למעשה, רוכשת ארזים את החוב שהנפיקה במחיר מוזל וחוסכת לעצמה את הצורך להחזיר את החוב בעתיד בתוספת ריבית והצמדה למדד המחירים לצרכן. מדובר בחיסכון של 7.3 מיליון שקל.



ארזים רכשה כל אגרת תמורת 29 אגורות כאשר מחיר האגרת המתואם (כלומר הכולל ריבית והצמדה) עומד על 106.23 אגורות. פירוש הדבר שארזים רכשה את החוב שלה עצמה בהנחה של כ-73%.



אגרת החוב מסדרה 4 נסחרת בימים אלה בתשואה של 36.5% ופירוש הדבר כי המשקיעים מיהרו למכור את אגרות החוב (שמחירן ירד) מתוך חוסר אמון ביכולתה של ארזים לפרוע את החוב.



אגרות החוב של חברת הנדל"ן ארזים, שבשליטת מאיר גורביץ', החלו לאבד גובה בתחילת יולי לאחר שארזים הודיעה כי שוכרת הנכסים הגדולה ביותר שלה - קבוצת סאותרן קרוס - לא תעמוד בתחזית הרווח שלה ל-2008, בעקבות ירידה בתפוסה ועיכוב בקבלת תשלומים. ההכנסות אותן הניבה סאותרן קרוס לארזים הסתכמו ב-100 מיליון שקל ב-2007 - 36% מסך ההכנסות של החברה.



אולי חמור מכך, ארזים לא פירסמה את ההודעה על מצבה של סאותרן קרוס מייד עם הוודע מצבה אלא השהתה את הפרסום במשך ארבעה ימים, וטרחה לעדכן את המשקיעים רק לאחר שמניית סאותרן קרוס איבדה כ-30% בבורסה בלונדון. מהלך זה פגע באמינות החברה והמשקיעים מיהרו להפטר מהאגרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully