וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזרי הכרייה והבנקאות הובילו את הבורסות לירידות לראשונה זה 3 ימים; פרנקפורט ירדה ב-0.4%

נמרוד הלפרן

12.8.2008 / 19:23

חברת המדיה תומסון רויטרס ירדה ב-5% עקב נפילה ברווחיה; הבורסות עלו ב-10% תוך 4 שבועות



בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית לראשונה זה שלושה ימים, בתום יום מסחר תנודתי. מגזרי הכרייה והבנקאות הובילו את הירידות. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.1%; פרנקפורט איבדה 0.4%; פאריס ירדה ב-0.2%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.4% ונמוך כעת ב-20% מרמתו בתחילת השנה. עם זאת, המדד עלה ב-10% משפל של שלוש שנים שרשם ב-15 ביולי.



מגמה שלילית נרשמה במגזר הפיננסים לאחר שג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב במונחי שווי שוק, הודיע כי מתחילת הרבעון הנוכחי ספג הפסדים של 1.5 מיליארד דולר בגין השקעות באג"ח מגובות משכנתאות.



UBS השווייצי ירד ב-2.4% לאחר שדיווח על הפסד רבעוני של 358 מיליון פרנק שווייצי (329 מיליון דולר), והזהיר כי לא צפוי שיפור באקלים הכלכלי במחצית השנייה של השנה. BNP פאריבה (סימול BNPP.PA), הבנק הגדול בצרפת, ירד ב-3.7%.



מגזר הכרייה רשם ירידות על רקע המשיך ירידת מחירי המתכות בעולם. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, ירדה ב-1.3%.



חברת המדיה תומסון רויטרס (סימול TRIL.L) ירדה ב-4.9% לאחר שדיווחה על נפילה של 54% ברווח הרבעוני ל-172 מיליון דולר, בעקבות הוצאות הקשורות למיזוג בין תומסון לרויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully