וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון קשה לכלל פיננסים: סיימה את הרבעון השני עם הפסד של 46 מיליון שקל

שרית מנחם

12.8.2008 / 20:14

מחיקת המותג אילנות, הוצאות מימון כבדות והפסדי נוסטרו כואבים ­- כל המוקשים בדו"ח של כלל פיננסים



אתמול הגישה , בית ההשקעות מקבוצת אי.די.בי, את הדו"חות
הכספיים לרבעון השני. לפי התוצאות העגומות נראה כי שני הרבעונים הקודמים, שנחתמו בשורה תחתונה שלילית, היו רק חימום לרבעון שהסתיים. אבל הירידה מתווספת למפולת במניית כלל פיננסים שמדגימה מה חושב השוק על ההון העצמי של החברה. מאז הונפקה כלל פיננסים במארס אשתקד לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל, צללה המניה והיא נסחרת כיום בשווי של 350 מיליון שקל בלבד, עמוק מתחת להון העצמי שלה. שווי זה מגלם לה מכפיל הון של 0.4.



כלל פיננסים דיווחה אתמול על הפסד עצום של 46 מיליון שקל. לפי תגובת המניה נראה כי המשקיעים לא הגיעו עם ציפיות למרות התוצאות הקשות. לגבי הצניחה, המשקיעים הגיבו באדישות יחסית והורידו את המניה ב-2.3%.



ברבעון החולף חטפה כלל פיננסים מכל הכיוונים, ונראה כי ברבעונים האחרונים, כשהנהלת החברה מיקדה מאמצים בשרשרת רכישות בחו"ל, העסק בישראל המשיך להידרדר. המצב הנוכחי בשוק הקשה הביא לכך שההכנסות מקרנות הנאמנות נחתכו. דבר שגבה מחיר כבד בנוסטרו.



עסקי החיתום נמצאים בתרדמת, ולכך יש להוסיף הוצאות מימון מנופחות. היעדר פעילות גמל - פעילות המהווה עוגן הכנסות יציב בתקופות שוק דובי - בולטת בחסרונה.



את הרבעון השני של 2008 מסכמת כלל פיננסים עם הכנסות של 111 מיליון שקל, ירידה של 44% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. הקיטון נרשם ברובו כתוצאה מהתכווצות פעילות החיתום וקרנות הנאמנות.







סעיף בולט בדו"חות הכספיים הוא הוצאות המימון שזינקו ל-40 מיליון שקל, עלייה של 185% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. אשתקד דיווחה החברה על הוצאות מימון של 14 מיליון שקל. הגידול נובע מהתייקרות המחירים שנרשמה במהלך הרבעון השני, בשיעור של 2.4%. כלל פיננסים גייסה עם הנפקתה 700-400 מיליון שקל באג"ח צמודות, והאינפלציה מייקרת את התחיבויותיה.



את השורה התחתונה חתמה כלל פיננסים עם הפסד של 46 מיליון שקל שנרשם ברבעון החולף, לעומת רווח נקי של 37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הגדול נובע בעיקר ממחיקת המותג אילנות (22 מיליון שקל), מהוצאות המימון הגבוהות ומהשקעות נוסטרו כושלות בהיקף של 9 מיליון שקל.



הנוסטרו לא מכר את החברה הלונדונית והמשיך להפסיד



בחלוקה למגזרים עולה כי הכנסות מגזר קרנות הנאמנות הסתכמו ב-35 מיליון שקל, לעומת 84 מיליון שקל, צניחה של 58% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. מגזר זה רשם הפסד תפעולי של 8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 31 מיליון שקל ברבעון המקביל השני של 2007. הסיבה לירידה בהכנסות ולהפסדים נובעת מ-3 גורמים. הפחתת המותג אילנות בסך 22 מיליון שקל, ירידה בהיקף הנכסים המנוהלים בקרנות הנאמנות ושינוי בתמהיל ההכנסות.



כלל פיננסים מנהלת 3.7 מיליארד שקל בקרנות הכספיות ואינה גובה בתחום זה דמי ניהול. ההערכות
הן כי על כל מיליארד שקל המנוהלים בתחום זה מפסיד בית ההשקעות לכל לפחות 1.8 מיליון שקל.



בתחום הנוסטרו סיימה כלל פיננסים את הרבעון השני של 2008 עם הכנסות של 6.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 21 מיליון שקל ברבעון בתקופה המקביל אשתקד.



החברה רשמה ברבעון החולף הפסד תפעולי עקב הפסדים תפעוליים של 6.2 מיליון שקל בנוסטרו לעומת רווח תפעולי של 21 מיליון שקל ברבעון בתקופה המקבילה אשתקד. הסיבה לכך היא, בין היתר, השקעה בחברה לונדונית. כבר ברבעון הקודם רשמה החברה בגין אותה השקעה הפסדים של 11 מיליון שקל, ונראה כי בכלל פיננסים לא נפטרו מההשקעה הכושלת כי חשבו שאולי יגיע שינוי מגמה.



עם פרסום הדו"חות אמר שוקי אברמוביץ', מנכ"ל כלל פיננסים, שההפסדים בנוסטרו לא צפויים להימשך ברבעונים הבאים. אולי בכך רומז אברמוביץ' כי לאחר הפסד של 20 מיליון שקל, החליטו בכלל פיננסים להיפטר מההשקעה.



במגזר הבנקאות להשקעות סיימה החברה את הרבעון השני של 2008 עם הכנסות של 10 מיליון שקל, לעומת 50 מיליון שקל ברבעון בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 80%. תרומת הפעילות לרווח התפעולי ברבעון השני היתה 6 מיליון שקל, לעומת תרומה של כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.



אברמוביץ' ניסה אתמול להרגיע את המשקיעים: "במסגרת ההאטה הנמשכת בשוקי ההון בעולם ובארץ, נקטה החברה מהלך משמעותי של קיצוץ בהוצאות, ובימים אלה היא נמצאת בעיצומו של התהליך הארגוני", אמר. לא ברור אם השינוי הארגוני שעליו הכריזה כלל פיננסים יבלום את הידרדרותה המהירה, אבל אחרי קריסה של 70% במחיר המניה, למשקיעים כבר לא נותרה הרבה סבלנות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully