וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הסחורות ממשיך לצנוח: מחיר הנפט ירד מתחת ל-113 דולר לחבית; הזהב יורד יום 8 ברציפות

נמרוד הלפרן

12.8.2008 / 20:32

רצף ירידת מחיר הזהב - הארוך ביותר מאז 2001



מחיר הנפט הגולמי נפל לשפל של 14 שבועות, על רקע התחזקות הדולר מול היורו אשר גורמת לירידה בכדאיות ההשקעה בשוק הסחורות כגידור נגד אינפלציה. ירידת מחיר הנפט נרשמת גם בעקבות הודעת רוסיה על סיום המבצע הצבאי בגיאורגיה. מחיר הזהב יורד זה היום השמיני ברציפות, רצף הירידות הממושך ביותר מאז שנת 2001.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסחרים במחיר של 113.33 דולר לחבית, ירידה של 1% או 1.12 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שמוקדם יותר כבר ירד מחירם לרמה של 112.31 דולר לחבית - רמתם הנמוכה ביותר מאז ה-2 במאי. מחיר הנפט נמוך כעת ב-23% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם ב-11 ביולי.



"הזינוק במחירי הנפט לשיא של יותר מ-147 דולר לחבית בתחילת חודש יולי היה בבירור מופרז, אולם נפילה של 35 דולר בתוך חודש היא לא פחות מופרזת", כתב אנליסט הברוקר MF גלובל, מייקל פיצפטריק, במכתב למשקיעים. "כדי להצדיק נפילה כזו נדרשת האטה כלכלית בסדר גודל אפוקליפטי, וזה אינו המקרה", הוסיף.



"באחרונה קיימת מתאם גבוה בין הדולר למחיר הנפט", אמר ברוקר BNP פאריבה, ריק נייבי, לסוכנות הידיעות בלומברג. "הרבה כסף יוצא משוק הסחורות בגלל התחזקות הדולר ואינני רואה סוף למגמה זו בזמן הקרוב", הוסיף.



הדולר מתחזק זה היום השישי מול היורו, ורשם שיא של חמישה חודשים וחצי מול המטבע האירופי. הדולר מוסיף 0.1% מול היורו לשער של 1.4901 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר עלה לרמה של 1.4816 דולר ליורו - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-26 בפברואר.



סוכנות האנרגיה הבינ"ל (IEA) מסרה היום כי ההאטה בצמיחה העולמית גררה ירידה בביקוש לנפט, ותרמה בכך לייצוב האיזון העדין בין ביקוש להיצע בשוק הנפט הגלובלי, אשר תרם להקפצת מחירי הנפט לשיא. "ישנם סימנים הולכים וגוברים לכך שההאטה בביקוש קשורה להאטה הכלכלית הכללית ולרמת המחירים הגבוהה"" נאמר בדו"ח IEA.



עם זאת, הסוכנות העלתה קלות את תחזית הביקוש למוצרי נפט לשנת 2009 והותירה ללא שינוי את התחזית לשנה הנוכחית. IEA צופה השנה צמיחה של 0.9% בביקוש העולמי ל-86.9 מיליון חביות ביום, וגידול של 1.1% בשנת 2009 לרמה של 87.8 מיליון חביות ביום.



נשיא רוסיה, דימיטרי מדוודב, הודיע היום כי החליט לסיים את המבצע הצבאי של ארצו בגיאורגיה, לאחר חמישה ימי לחימה - כך נמסר מהקרמלין. "קיבלתי את ההחלטה לסיים את המבצע שנועד לכפות שלום על רשויות גיאורגיה", אמר מדוודב, זמן קצר לפני שנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, יצא לרוסיה כדי לנסות ולהשיג הפסקת אש. ההודעה התקבלה בעוד שמוקדם יותר התמקמו חיילי הצבא הרוסי ביישובים אסטרטגיים בגיאורגיה, והתייצבו על פי הדיווחים במרחק שעות ספורות מעיר הבירה טביליסי.

מחיר הזהב יורד זה היום השמיני ברציפות, רצף הירידות הממושך ביותר מאז שנת 2001. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסחרים בניו יורק במחיר של 826.5 דולר לאונקייה, ירידה של 0.2%.



מחירי הסחורות נפלו ב-19% מאז השיא של ה-3 ביולי, על רקע הערכות כי ההאטה בצמיחת הכלכלה העולמית צפויה לפגוע בביקוש, וכן על רקע התאוששות הדולר. מדד מחירי הסחורות CRB של רויטרס-ג'פריס, המקיף 19 סחורות, צנח בחודש יולי ב-10% - הנפילה החודשית החדה ביותר זה 28 שנים. זאת לאחר שבששת החודשים הראשונים של השנה זינק המדד ב-25% - מחצית השנה הראשונה הטובה ביותר זה 35 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully