וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגילים של בר-און

מוטי בסוק

13.8.2008 / 9:45

שר האוצר טמן לשרי הממשלה מוקש, אלא שבמצבה הנוכחי של הממשלה, נראה שבסופו של דבר הוא ייצא נפסד מההתחכמות שלו

שר האוצר רוני בר-און ביצע שני תרגילים מתוחכמים עם תקציב 2009, שחסרים בו 7 מיליארד שקל. בשנים קודמות היה האוצר מגיש לממשלה את התקציב החדש ולצדו רשימה של סעיפים מומלצים לקיצוץ, ואז פקידי האוצר "הרעים" נלחמו במשך חודשים עם שרי הממשלה עד שהצליחו לשכנע אותם להסכים לקיצוצים. הפעם החליט בר-און: לא עוד. הוא העביר את ההכרעה לשרים, ותבע מהם להכריע מה וכמה יקוצץ, ובעצם להכריע בשאלה - רווחה או ביטחון.

התרגיל השני מתוחכם עוד יותר. הקיצוץ בביטחון הפך לקשה, במיוחד לאחר מלחמת לבנון. כאן טמן בר-און לשרים מוקש. אם תבחרו בחלופה החברתית, כפי שאני מציע לכם, תקצצו בביטחון לא הרבה - רק 2.1 מיליארד שקל מתוך כ-56 מיליארד (והביטחון יקבל את הקיצוץ חזרה ב-2010), אבל כמעט שלא תצטרכו לקצץ בשום סעיף אחר. הביטחון יסתדר. אבל אם תקצצו ברווחה, תצטרכו לפגוע ללא רחמים בשורה ארוכה של סעיפים, כל אחד כואב מקודמו - כולל בקצבאות לקשישים, קצבאות הילדים, וגם בחופשת הלידה ובדמי הלידה. עכשיו בבקשה תחליטו.

בר-און פועל לאחרונה במרץ להעברת תקציב המדינה ל-2009 בממשלה בהקדם, עוד לפני שסיעתו, קדימה, תבחר באמצע ספטמבר את מועמדה לראשו, הממשלה. כדי שבר-און יעמוד במשימה, הממשלה צריכה לקיים לפחות שתי ישיבות ולהצביע על תקציב 2009 בתוך ארבעה שבועות. במצבה הנוכחי של הממשלה, בסערת הבחירות בקדימה, ולנוכח התקציב הקשה שהאוצר הניח על שולחן שרי הממשלה, ספק גדול מאוד אם משאלת בר-און תצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully