וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת "ארץ השמש העולה" בצרות

הדר תדמור

13.8.2008 / 9:40

יפאן רשמה צמיחה שלילית בשיעור של 2.4% ברבעון השני. שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית יצביעו על מיתון. הבורסה מאבדת 2.5%

כלכלת יפאן רשמה צמיחה שלילית ברבעון השני, נתון אשר הביא את המדינה צעד אחד קרוב יותר למיתון הראשון שלה זה שש שנים. אם כלכלת יפאן תרשום צמיחה שלילית שני רבעונים ברציפות יצביע הדבר על מיתון. הייצוא מיפאן רשם ירידה, כך גם הצריכה הפרטית.

התמ"ג היפאני נסוג בשיעור שנתי של 2.4% במהלך הרבעון השני שנסתיים ב-30 ביוני, לאחר שהתרחב בקצב שנתי של 3.2% ברבעון הראשון - כך דיווחה ממשלת יפאן. לעומת הרבעון הראשון רשמה יפאן צמיחה שלילית של 0.6%.

הייצוא היפאני נפל בשיעור החד מאז המיתון ביפאן בין השנים 2001-2002. הייצוא רשם ירידה של 2.3% ברבעון. הייבוא ירד ב-1.8%. הצריכה הפרטית, המהווה למעלה ממחצית מהתמ"ג היפאני, ירדה ב-0.5% לעומת הרבעון הראשון. ההשקעות בבתים ביפאן ירדו ב-3.4%.

ממשלת יפאן תיארה בשבוע שעבר את מצב הכלכלה המקומית כנחלש. הצמיחה השלילית ברבעון השני עלולה ליצור דילמה עבור הבנק המרכזי של יפאן אשר קרוב לוודאי יותיר את שיעור הריבית על 0.5% עד לסוף השנה, לפי סוכנות הידיעות בלומברג.

יפאן היא המדינה השלישית שדיווחה על צמיחה שלילית השנה, אחרי איטליה וקנדה.

בעקבות פרסום נתוני הצמיחה השלילית ביפאן יורדת בורסת טוקיו ב-2.5%. הין היפאני מתחזק ב-0.5% מול הדולר ונסחר בשער של 108.7 ין לדולר, בשל זניחת המשקיעים את עסקות המרווח (Carry Trade).

הבנק המרכזי של יפאן החליט גם החודש להותיר את הריבית במדינה ברמה של 0.5% - הריבית הנמוכה ביותר מבין המדינות המפותחות. ריבית נמוכה כל כך מקלה על המשקיעים העוסקים בעסקות מרווח, שהן בעצם הימור נגד הין על ידי לקיחת הלוואות נקובות במטבע הין, והשקעתן בנכסים הנקובים במטבעות עליהם שיעור הריבית גבוה יותר. עם זאת, בימים של טלטלות בשווקים מעדיפים המשקיעים לחזור לאפיקים סולידיים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully