וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין מתחזק ב-0.5% מול הדולר בעקבות זניחת המשקיעים את עסקות המרווח

הדר תדמור

13.8.2008 / 7:53

הדולר האוסטרלי נחלש זה היום ה-12 ברציפות בשל ירידת מחירי הסחורות



הין היפאני מתחזק מול הדולר בעקבות פרסום נתוני הצמיחה השלילית ביפאן, אשר הביאו את בורסת טוקיו לירידה ואת המשקיעים לזנוח את עסקות המרווח (Carry Trade).



כלכלת יפאן רשמה צמיחה שלילית ברבעון השני, נתון אשר הביא את המדינה צעד אחד קרוב יותר למיתון הראשון שלה זה שש שנים. אם כלכלת יפאן תרשום צמיחה שלילית שני רבעונים ברציפות יצביע הדבר על מיתון. הייצוא מיפאן רשם ירידה, כך גם הצריכה הפרטית.



התמ"ג היפאני נסוג בשיעור שנתי של 2.4% במהלך הרבעון השני שנסתיים ב-30 ביוני, לאחר שהתרחב בקצב שנתי של 3.2% ברבעון הראשון - כך דיווחה ממשלת יפאן. לעומת הרבעון הראשון רשמה יפאן צמיחה שלילית של 0.6%. הין היפאני מתחזק ב-0.5% מול הדולר ונסחר בשער של 108.7 ין לדולר.



הבנק המרכזי של יפאן החליט גם החודש להותיר את הריבית במדינה ברמה של 0.5% - הריבית הנמוכה ביותר מבין המדינות המפותחות. ריבית נמוכה כל כך מקלה על המשקיעים העוסקים בעסקות מרווח, שהן בעצם הימור נגד הין על ידי לקיחת הלוואות נקובות במטבע הין, והשקעתן בנכסים הנקובים במטבעות עליהם שיעור הריבית גבוה יותר. עם זאת, בימים של טלטלות בשווקים מעדיפים המשקיעים לחזור לאפיקים סולידיים יותר.



הדולר נסחר ללא שינוי מול היורו בשער של 1.4935 דולר ליורו. הדולר נחלש ב-0.2% מול הליש"ט הבריטית בשער של 1.8998 דולר לליש"ט. מול הפרנק השווייצי נחלש הדולר ב-0.2% גם כן ונסחר בשער של 1.0843 פרנק לדולר. הדולר מתחזק ב-0.3% מול הוון הקוריאני ונסחר בשער של 1037.5 וון לדולר.



הדולר מתחזק ב-1% מול הדולר האוסטרלי ונסחר בשער של 0.8646 דולר לדולר אוסטרלי. זהו היום ה-12 ברציפות בו נחלש הדולר האוסטרלי מול המטבע האמריקאי. היחלשות הדולר האוסטרלי נובעת מירידת מחירי הסחורות, המהוות 60% מהיצוא האוסטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully