וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדסת התפלה תקים מתקן התפלה באוסטרליה בהיקף של 100 מיליון יורו

יורם גביזון

13.8.2008 / 8:09

השלמת הפרויקט מתוכננת ל-2010; המתקן יספק 140 אלף מ"ק של מי תהליך ומי שתייה באיכות גבוהה ביום



חברת הנדסת התפלה, שבבעלותן השווה של כימיקלים לישראל (כי"ל) וקבוצת דלק, חתמה על חוזה להספקת מתקן להתפלת מי ים באוסטרליה בהיקף של 100 מיליון יורו ללקוח תעשייתי גדול. הלקוח אמור להשתמש במים המותפלים להליכי הייצור. השלמת הפרויקט מתוכננת ל-2010.



מתקן ההתפלה של הנדסת התפלה (IDE), שיתבסס על טכנולוגיית אוסמוזה הפוכה, יספק 140 אלף מ"ק של מי תהליך ומי שתייה באיכות גבוהה ביום. זאת, תוך שימוש בטכנולוגיה שמיושמת בידי החברה במתקני ההתפלה שלה באשקלון (100 מיליון מ"ק בשנה), שהוקם בהשקעה של מיליארד שקל; בקפריסין (20 מיליון מ"ק בשנה); ובמתקן שהיא מקימה עם שיכון ובינוי בחדרה (100 מיליון מ"ק בשנה).



אבשלום פלבר, מנכ"ל הנדסת התפלה, אמר שמדובר באחד הפרויקטים המורכבים בעולם. לדבריו, הזכייה בפרויקט ממצבת את הנדסת התפלה בעמדה טובה לקראת התמודדות על פרויקטים נוספים בעתיד ומבססת את נוכחותה באוסטרליה.



הנדסת התפלה תקים את המתקן בעבור פרויקט סינו איירון



(Sino Iron) בשווי של 4.7 מיליארד דולר, באזור פילברה (Pilbarra) שבמחוז מערב אוסטרליה, בידי חברת סיטיק פסיפיק (Citic Pacific Mining).



החברה הסינית תקים מכרה עפרות ברזל, שתפוקתו 28 מיליון טונה במשך 25 שנה. תפוקת המכרה ל-10 השנים הקרובות כבר נרכשה בידי סיטיק פסיפיק, שמתכננת לצרוך 10 מיליון טונה בשנה בשלושה מפעלי הפלדה שלה בסין, ואת היתרה למכור לחברות מתחרות בסין.



כחלק מהפרויקט יוקם נמל בקייפ פרסטון, וכן כור למטילי ברזל, תחנת כוח ומפעל התפלה, שיספק את כל צורכי הפרוייקט - כך שלא יצרוך מים ממקורות המים המצוצמים של פילברה, שהוא מהאזורים הצחיחים באוסטרליה.



פרויקט סינו איירון הוא חלק מהמגמה של חברות סיניות להבטיח לעצמן מקורות של חומרי גלם, שיאפשרו את המשך הצמיחה המהירה בהשקעות בסין. סיטיק פסיפיק עשויה להרחיב את תפוקת המפעל ל-70 מיליון טונה בכפוף לצמיחת הביקוש בסין.



פרויקט סינו איירון נמצא בבעלותן של סיטיק פסיפיק מיינינג (80%), שהיא חברה בת של סיטיק פסיפיק הנסחרת בבורסה בהונג קונג בשווי של 7.8 מיליארד דולר; וחברת China Mettallurgical, שהיא יצרן מתכות בבעלות ממשלת סין.



לצורך הקמת הפרויקט רכשה סיטיק פסיפיק זיכיון על שטח שנועד להפקת מיליארד טונה של עפרות ברזל תמורת 215 מיליון דולר, וכן אופציות לרכישת 4 מיליארד טונה של עפרות תמורת 800 מיליון דולר.



הגידול הנמרץ של רכישת זיכיונות כרייה באוסטרליה, ובעיקר במערב אוסטרליה, צפוי להגדיל את הביקוש למתקני התפלה. שכן ממשלת אוסטרליה, שמתמודדת עם בצורות רב שנתיות, תעדיף לספק מים לשתייה ולחקלאות מאשר לנתב אותם לתעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully