וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה קוטלר, מנכ"ל ארקו: "לחברה מספיק מזומנים בקופה כדי לשלם לבעלי האג"ח"

יובל מעוז

13.8.2008 / 8:42

קוטלר: "בסוף אוגוסט החברה צריכה לשלם כ-18 מיליון שקל כשבקופתה, נכון לסוף הרבעון הראשון, 46 מיליון שקל ויש לנו הגנות על הדולר והמדד" ■ האג"ח של ארקו נסחרות בתשואה של כ-39%



מחיר הפוליפרופילן, חומר גלם משמעותי לתעשיית הפלסטיק, החל לטפס בשנה שעברה. ב-2007 זינק מחיר הרזין, חומר הגלם לייצור הפולימר פוליפרופילן, בכ-34%. העלייה במחיר חומר הגלם היתה בין הסיבות שהובילו את חברת לדווח בפברואר כי החברה הנכדה בארה"ב, יצרנית הפלסטיק Aero, נקלעה לקשיים.



תוך קצת יותר מחודש צנח מחיר האג"ח של ארקו החזקות בכ-34% והגיע לשפל של 48.4 אגורות. המנכ"ל אריה קוטלר הבין שעליו לנקוט צעד שיאושש את החברה, והכניס לתמונה את המשקיע מוריס וילנר.







המשקיע החדש, שקנה מחצית ממניותיו של קוטלר בחברה ב-12 מיליון שקל, הוא איש נדל"ן שפעילותו מתמקדת בארה"ב בשוק הקמעוני, בבנייני משרדים ובבתי מגורים. החברה של וילנר פועלת בעיקר במדינות פנסילווניה, ניו ג'רזי, ניו יורק ופלורידה, ומתמחה באיתור נכסים, בקנייתם, בהשבחתם ובהסבתם לנכסים מניבים.



אבל גם כניסתו של וילנר לארקו החזקות לא אוששה לגמרי את תשואת האג"ח של החברה, הנסחרות כיום בתשואה של כ-39%. תשואה כה גבוהה משקפת את חוסר האמון השורר בשוק בדבר יכולת החברה להחזיר את חובה במלואו למשקיעים.



שמה של ארקו החזקות מוכר לא רק בזכות פעילותה בתחומי הפיננסים, הנדל"ן והשקעות ההון-סיכון. ביולי 2007 עלה שמה של חברת האחזקות לכותרות לאחר שהגישה הצעה לרכישת החברה הבת של אלרוב, אלרוב נדל"ן, תמורת יותר מ-550 מיליון דולר - פרמיה של יותר מ-40% על מחיר השוק של החברה דאז.







הצעת ארקו היתה מוזרה. ההצעה שיקפה לאלרוב נדל"ן שווי של 3-2.8 מיליארד שקל, בעוד שווייה של ארקו היה אז 80 מיליון שקל בלבד, ולא היה ברור מאין תשיג מימון לעסקה שכזו. אלפרד אקירוב, שסירב להצעת הרכישה, צוטט בעניין: "לא הייתי יושב עם מישהו שיש לו 40 מיליון שקל ומדבר איתו על עסקה של 3 מיליארד שקל".



המצב העסקי והפיננסי



ארקו פועלת בשלושה תחומים עיקריים: פעילות פיננסית שבה מעמידה החברה מימון ביניים ומימון מזנין, בעיקר ליזמי נדל"ן בארה"ב, פעילות נדל"ן לייזום ופעילות נדל"ן להשקעה. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של 7.8 מיליון שקל.



תחום הפיננסים תרם לחברה בסוף הרבעון הראשון הכנסות של 4.1 מיליון שקל. בתחום ייזום הנדל"ן מחזיקה קבוצת ארקו בפרויקט ווייטסטון, הממוקם בקווינס שבניו יורק. הפרויקט משתרע על שטח של 50 דונם ובכוונת החברה להקים עליו מבנה מגורים יוקרתי בן 114 יחידות דיור. מפרויקט ווייטסטון עדיין לא רשמה החברה הכנסות מהותיות, בעוד השקעותיה בפרויקט הסתכמו בכ-6.8 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון.



כחלק מפעילות הנדל"ן להשקעה מחזיקה הקבוצה בנכס מניב בשטוטגרט, גרמניה. הכנסות החברה מנדל"ן להשקעה הסתכמו ב-400 אלף שקל ברבעון הראשון. החברה ניסתה למכור את הנכס בשטוטגרט תמורת 6.5 מיליון יורו - אבל הדבר לא הבשיל לידי הסכם. פעילות הפלסטיק של החברה מסווגת בדו"חותיה כפעילות שהופסקה.



ארקו אמורה לשלם ריבית לבעלי האג"ח בסוף החודש. כיום נסחרות האיגרות שלה בתשואה של כ-39%, כשלרשותה קופת מזומנים של 16.1 מיליון שקל. לחברה 30 מיליון שקל נוספים המסווגים מיועדים להשקעות נדל"ן ופיננסים - כך שלדברי החברה, למעשה יש בקופתה כ-46 מיליון שקל, כשהתשלום הקרוב מסתכם בכ-18 מיליון שקל.



ההתחייבויות של ארקו לבעלי האג"ח הסתכמו ב-71.3 מיליון שקל, נכון לסוף הרבעון הראשון. בנוסף, לחברה הלוואות מבנקים שהסתכמו בכ-12.3 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון.



הונה העצמי של ארקו מסתכם ב-29.3 מיליון שקל. הכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-4.5 מיליון שקל.



מי מחכה בתור



52 קרנות נאמנות החזיקו באיגרות החוב של ארקו בסך כולל של כ-13.6 מיליון שקל, נכון לסוף מאי. קרנות הנאמנות של אנליסט מחזיקות ב-3.3 מיליון שקל והקרנות של מגדל ב-7.1 מיליון שקל. ארקו ייעדה את התמורה מהאג"ח לפעילויות נדל"ן ופיננסים.



ארקו מבצעת רכישה עצמית של האג"ח שלה במשך זמן רב, לאחר שבאוגוסט 2007 החליטה - לנוכח המחיר הנמוך שבו נסחרו איגרות החברה - לבצע רכישה של איגרות בסך של עד 5 מיליון שקל. ביוני 2008 רכשה החברה אג"ח ב-4.1 מיליון שקל. סחירות האג"ח נמוכה יחסית - הממוצע בחודש האחרון היה כ-27 אלף שקל ביום (ממוצע יומי של 240 אלף שקל מתחילת השנה).



החברה הנפיקה 50 מיליון שקל בריבית שנתית של 6.75%, המשולמת מדי חצי שנה. האיגרות ייפרעו בארבעה תשלומים שנתיים שווים, בסוף אוגוסט, ב-2009-2012. האיגרות צמודות למדד המחירים לצרכן והריבית עליהן משולמת מדי שישה חודשים, ב-27 בפברואר וב-27 באוגוסט.



"אין קשר לסיכון"



קוטלר, אמר בתגובה לנתוני המסחר של האג"ח: "אין קשר בין התשואה שבה נסחרת האג"ח לסיכון הגלום בחברה. לחברה יש מספיק מזומנים בקופה. בסוף אוגוסט החברה צריכה לשלם כ-18 מיליון שקל כשבקופתה, נכון לסוף הרבעון הראשון, 46 מיליון שקל. יש לנו הגנות על החזקות המזומן שלנו בדולר וגם הגנות על המדד".



האם המשבר בארה"ב מקשה על החברה?



"זו תקופה מעולה להשקעות בארה"ב, מלאה בהזדמנויות. אנחנו רואים אותן, ובוחנים הרבה מאוד עסקות.



"עושים עוול להרבה חברות, בהן ארקו. מה שקרה לאיגרות החוב הוא שביום שבו כל האג"חים בשוק הנדל"ן החלו לרדת, גם ארקו נפגעה. אין הרבה סחירות באיגרת. האג"ח נמצאות בידיים חזקות, בין כמה גופים המחזיקים בהן בסכומים דומיננטיים", הדגיש קוטלר.



על שיתוף הפעולה עם וילנר אמר קוטלר: "יש לנו ניסיון בשוק הנדל"ן האמריקאי. זו למעשה הסיבה שחיפשנו שותף מסוג זה. הוא ראה שניים-שלושה משברים בחייו וקל לעבוד עם מישהו כזה שיכול לתת לך כיוון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully