וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מעדיף את הפריפריה

מוטי בסוק

13.8.2008 / 9:18

במסגרת תוכנית "עדיפות לאומית לפריפריה", יושקעו עד שנת 2020 כ-25 מיליארד שקל בפיתוח הנגב והגליל. רוב הכספים מיועדים להעברת בסיסי צה"ל מאזור המרכז לנגב

הממשלה תשלים עד 2020 את תוכנית "עדיפות לאומית לפריפריה", שבמרכזה פיתוח הנגב והגליל בסכום כולל של 20-25 מיליארד שקל. ב-2009 יוקדשו לפרויקט כ-2 מיליארד שקל. רוב הכספים מיועדים להעברת בסיסי צה"ל מאזור המרכז לנגב.

הכספים יחולקו באופן הבא: למעבר בסיסי צה"ל לנגב יוקדשו כ-15 מיליארד שקל; לפיתוח התעשייה בפריפריה יופנו 2 מיליארד שקל; 1.2 מיליארד שקל יועברו לפיתוח מערכות הכבישים הראשיות בצפון ובדרום; 1.8-6.3 מיליארד שקל יוקדשו לפיתוח מערכת הסעה המונית; 0.7 מיליארד יופנו לפיתוח תשתיות מים בערבה; ועוד 0.3 מיליארד שקל יועברו לקידום תוכניות לפיתוח אנרגיות מתחדשות.

ראש אגף התקציבים באוצר, רם בלינקוב, הציג אתמול את התוכנית במסיבת העיתונאים שבה הציג האוצר את תקציב המדינה ל-2009. לדברי בלינקוב, "מדינת ישראל וכלכלת ישראל זקוקות לפיתוח הפריפריה לא פחות משהפריפריה זקוקה לפיתוח". הכספים האזרחיים לפיתוח הנגב והגליל יועברו על חשבון תקציבים קיימים שהופנו עד כה לאזור המרכז.

בלינקוב אמר עוד כי בפריפריה יש כשלי שוק מובנים, וכי אי שוויון ההזדמנויות ביישובים המרוחקים הוא חסם לצמיחה. לטענתו, פיתוח הפריפריה יעניק הישגים חשובים לחוסנה של ישראל, יאפשר ניצול יעיל יותר של משאבי הקרקע, יאזן את פרישת הנכסים האסטרטגיים של המדינה ויביא לצמצום הפערים הסוציו-אקונומיים והמתחים האתניים והלאומיים.

אחד מיעדי התוכנית הוא תוספת של 580 אלף תושבים ליישובי הפריפריה בצפון ו-336 אלף תושבים ליישובי הפריפריה בדרום עד 2020. יעד נוסף הוא העלאת מספר המועסקים בצפון ב-220 אלף איש, ובדרום - ב-136 אלף עד 2020. עוד מוצע כי מעמדה של חיפה כמרכז המטרופוליני הצפוני יחוזק, וכרמיאל תיהפך למרכז תעסוקתי אזורי. התוכנית מבקשת גם לחזק את הקשר בין באר שבע לבין אזור המרכז באמצעות תחבורה ציבורית - מערכת הסעה חדשה תאפשר ל-150 אלף תושבי באר שבע רמת שירות גבוהה מזו המקובלת באזור המרכז, ותתרום לאטקרטיוויות של העיר כאזור מגורים.

  • עוד באותו נושא:
  • תקציב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully