וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת של 3,500 שקל לחודש על פועל פלשתינאי

אריק מירובסקי

13.8.2008 / 17:00

חוק ההסדרים קובע היטל חודשי על העסקת פלשתינאים. 5מספרם של העובדים הפלשתינאים בענף הבנייה נאמד כיום כ-15 אלף

משרד אוצר, יוזם חוק ההסדרים, עלול לגרום למחסור בידיים עובדות בשוק הבניין - כך מתריעים בהתאחדות הקבלנים. זאת, משום שהחוק קובע היטל חודשי של 3,500 שקל על העסקת עובדים פלשתינאים בענף הבנייה בישראל.

מספרם של העובדים הפלשתינאים בענף הבנייה נאמד כיום כ-15 אלף, ומהווים כ-80% מכלל התעסוקה הפלשתינאית בישראל.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, מציין כי שכרם של העובדים הפלשתינאים כיום זהה לשכרם של העובדים הישראלים - שכן הם כלולים בהסכם העבודה הקיבוצי של הענף. תוספת של 3,500 שקל לחודש תגרום לפיטורים של מרבית העובדים הפלשתינאים - שכן עלות המעסיק עבור עובד פלשתינאי תגיע לכ-10 אלף שקל.

גורדון מציין, כי בגלל שהעובדים הפלשתינאים מבצעים כיום את ה"עבודות הרטובות" בענף - יווצר מחסור בעובדים שיביא לעיכוב חמור במסירת דירות, לעליית מחירי הדירות, שכבר כיום נמצאים בשיא ולכן זוגות צעירים יתקשו ברכישת דירות.

בסופו של דבר התוצאה תהיה פיטוריהם של העובדים הישראלים כי כאשר אין מי שיבצע את העבודות הרטובות אין צורך בעובדים אחרים.

גורדון מוסיף, כי התאחדות הקבלנים אמנם פועלת בשיתוף עם הקרן לעידוד ענף הבנייה להכשרת עובדים ישראלים לענף, אך מדובר בהליך ארוך ובעייתי. קשה מאוד להכשיר עובדים ישראלים לביצוע העבודות הרטובות בענף (בנאות, רצפות, ברזלנות, טיח ועוד) שכן מדובר בעבודה פיזית קשה הדורשת מיומנות רבה והכשרה ממושכת.

יצויין עוד, כי במקביל לפגיעה בתעסוקת העובדים הפלשתינאים, פועלת ממשלת ישראל לחיסול תעסוקת העובדים הזרים בענף הבנייה. כיום מועסקים בענף כ-8,000 עובדים זרים בלבד ומספרם ימשיך לרדת בהדרגתיות בשנים הבאות.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully