וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקנות משרד החקלאות גורמות להטעיית הצרכנים"

רינה רוזנברג

14.8.2008 / 10:23

לפי הארגון לחקלאות אורגנית - תקנות משרד החקלאות לא מגבילות את השימוש במונח "אורגני". כל מגדל יכול לסמן את תוצרתו כרצונו

תקנות משרד החקלאות המסדירות את סימון ומכירת התוצרת האורגנית המקומית אושרו אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת, אך הארגון לחקלאות ביולוגית אורגנית בישראל מאוכזב - החוק לא אוסר או מגביל את המשך השימוש במונח "אורגני", כך שכל מגדל יכול לסמן את תוצרתו כרצונו ללא כל השגחה מטעם החוק.

גלעד ארדן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, שהבין את הבעייתיות הנובעת מתיקון החוק, הבטיח שיפעל יחד עם שר החקלאות לשינויו עוד טרם סיום הפגרה. על פי התקנות, מוצר אורגני יסומן בשני סמלים: סמל אורגני של משרד החקלאות וסמל הגוף שפיקח על ייצור המוצר: אגריאור, סקאל ישראל או - IQC שהם גופי הבקרה שנבחרו לצורך כך, ומעתה רק תוצרת מפוקחת תזכה לסימון זה. שלושת הגופים נבחרו במכרז של משרד החקלאות.

בנוסף, התקנות קובעות שתהיה הפרדה בין תוצרת אורגנית לתוצרת רגילה בנקודות המכירה, על מנת שהצרכן יוכל להבדיל בין השניים. מבחינת הצרכן לא השתנה הרבה - גם עכשיו הוא ייאלץ לחפש את הסמל האורגני כדי לוודא שהמוצר אכן עומד בתקנים האורגניים.

"החוק לא יביא כל תועלת ואף עלולה להיגרם הטעיה. הידיעה שקיימת הסדרה חוקית, עלולה לגרום לצרכן לחשוב שמוצר הנושא את המילה 'אורגני' הוא מפוקח", אמרה ד"ר אורנית רז, מנכ"ל הארגון. לדבריה, ברגע שהסוגיה תיפתר החוק ישיג את מטרתו. התקנות מתייחסות כרגע רק למוצרים מן הצומח, המהווים 37% ממכירות התוצרת האורגנית בישראל, ורק בעוד כשנה ייכללו גם מוצרי מזון שמוצאם מן החי.

  • עוד באותו נושא:
  • אורגאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully