וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמר עוברת לידיים רוסיות?

רויטרס

14.8.2008 / 10:27

המיליארדר אולג דריפסקה נמצא במגעים לרכישת המותג מ-GM. המגעים הם עד כה למטרת בדיקה בלבד, שכן המותג לא הועמד למכירה

ג’נרל מוטורס (GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, נמצאת במגעים ראשוניים עם המיליארד הרוסי אולג דריפסקה למכירה אפשרית של המותג האמר - כך אמרו מקורות המקורבים למגעים. המגעים עם האיש העשיר ברוסיה הם עד כה למטרת בדיקה בלבד, שכן האמר עדיין לא הועמד למכירה באופן רשמי, לפי המקורות.

GM סירבה לבקשת סוכנות הידיעות רויטרס להגיב על הידיעה. סוכנות הידיעות דיווחה כי לא הצליחה להשיג דובר מטעם דריפסקה.

דריפסקה הביע התעניינות במותג ו-GM הגיבה, אך לא החלו דיונים רשמיים בנושא, לפי המקורות. המגעים בין דריפסקה ו-GM מגיעים לאחר פרסום דיווחים לפיהם המיליארדר הרוסי נמצא בדיונים עם ענקית המכוניות האמריקאית לגבי התרחבותה אל תוך השוק הרוסי.

מקור אחד סיפר כי דריפסקה מעוניין לשלב את ענקית חלקי החילוף למכוניות הקנדית מגנה אינטרנשיונל בייצור מכוניות ההאמר, אם ירכוש את המותג. בספטמבר 2007 רכש דריפסקה 20% ממניותיה של מגנה בעבור 1.54 מיליארד דולר והתחייב לסייע לחברה להתרחב אל תוך רוסיה.

GM, אשר הודיעה כי תנסה לגייס 4 מיליארד דולר באמצעות מכירת נכסים, שכרה את שירותיו של סיטיבנק כדי לשקול את כל האופציות האסטרטגיות עבור חטיבת האמר.

מנכ"ל GM, ריק ואגנר, אמר אתמול כי יש ענין רב במכירת הנכסים הקרובה של GM, אך עדיין לא נסגרה עסקה. "למען האמת, אנחנו מקבלים כמה פניות משמעותיות לגבי מכירות נכסינו, כולל ענין רב בחטיבת האמר, אבל עסקה שכזו לא תסוכם באופן מיידי", אמר ואגנר במסיבת עיתונאים בתאילנד.

דריפסקה, הבעלים של יצרנית המכוניות הרוסית GAZ , ניסה ללא הצלחה לרכוש את יצרנית המכוניות האמריקאית קרייזלר בשנה שעברה. לפי דיווחים בעיתונות, הוא גם התעניין ברכישת יגואר ולנד רובר מיצרנית המכוניות האמריקאית פורד. מותגים אלה נמכרו בסופו של דבר לטאטא ההודית.

  • עוד באותו נושא:
  • האמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully