וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המדדים המובילים עולים ב-0.5%

רותם סלע

14.8.2008 / 12:46

מניית חברת הדשנים כי"ל מזנקת ב-5.6%, אפריקה ישראל של לב לבייב מתחזקת ב-4% ומובילה את מדד הנדל"ן לעלייה של 1.8%

יום המסחר נפתח בעליות שערים קלות. המעו"ף עולה ב-0.5% ל-1,009 נקודות ותל אביב 100 ב-0.48% ל-921 נקודות.

יום המסחר נפתח בצל ירידות השערים בוול סטריט הנובעות מהמשך מצוקת המגזר הפיננסי. הדאו ג'ונס השיל 0.9% ו-S&P 500 ירד ב-0.3% על רקע דיווח של ענקי הבנקאות UBS וג'.פי מורגן על מחיקות של מיליארדי דולרים נוספים.

האם העליות בנפט חוזרות? בדו"ח על מלאי הנפט בארה"ב של סוכנות האנרגיה האמריקאית התברר כי מספר חביות הדלק לרכב בשבוע שהסתיים ב-8 באוגוסט נפל ב-6.4 מיליון חביות ל-202.8 מיליון. בעקבות זאת, עלו מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש ספטמבר ב-2.7% ל-116 דולר לחבית. הירידה שרשמו באחרונה מחירי הנפט עשויה לסייע מאוד לכלכלה העולמית התלויה בנוזל השחור. אי לכך הקפיצה שרשמו מחירי הנפט תוביל להמשך מיקוד תשומת הלב במחירו כיוון ששינוי מגמה מסוג כלשהו במחירו צפוי להקרין על מצבה של כלכלת העולם.

המכירות הקמעוניות בארה"ב מצביעות גם הן על שינוי מגמה מטריד. ביולי נרשמה ירידה ראשונה מזה חמישה חודשים במכירות המוסברת על ידי העלייה החדה במחירי הדלק והידוק תנאי האשראי על ידי הבנקים שהובילו לירידה חדה במכירות המכוניות.

כימיקלים לישראל (5.65% , 5758.0) מזנקת במסחר על רקע עליות חדות במניות הכימיקלים אתמול בוול סטריט. כימיקלים לישראל שסבלה מירידות שערים חדות מאמצע יוני עולה בימים האחרונים משפל אותו רשמה בתחילת השבוע של 52 שקלים למנייה. עם העליות של היום עלתה מאז החברה בכ-10%. בנוסף זכתה להמלצת קנייה מ-UBS שנקבה במחיר יעד של 95 שקל למנייה הגבוה בכ-65% ממחיר המנייה במסחר כעת.

אל על שיחררה אתמול בערב דו"חות כספיים. החברה הציגה גידול של כ-3% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-155 מיליון דולר והצטמקות ההפסד לכ-700 אלף דולר לעומת הפסד של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. בגלל המועד המאוחר בו יצאו הדו"חות לא זכה עוד שוק ההון התל אביבי להגיב לתוצאות החברה.

חברת אפריקה ישראל (3.98% , 12790.0) עולה במסחר לאחר שאתמול ירדה בחדות למרות התוצאות החיוביות שהציגה חברת הבת אפריקה ישראל תעשיות. על רקע זינוק הרווחים של חברה הבת בכ-160% אחוז ל-51 מיליון שקל, ירדה חברה האם ב-5%. השוק ימשיך לעקוב אחרי מניות חברת האחזקות הסובלת לאחרונה מתנודתיות וירידות שערים.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully