וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים

רותם סלע

14.8.2008 / 23:54

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.7% לרמה של 11,616 נקודות. מדד S&P 500 טיפס ב-0.55%, ומדד הנאסד"ק טיפס ב-1.1% ל-2,453 נקודות

לאחר פתיחה חלשה שהושפעה מדו"ח האינפלציה נסגר המסחר בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס העלה 0.7% ונסגר על 11,616 נקודות; מדד S&P 500 טיפס ב-0.55%; מדד הנאסד"ק קיפץ ב-1.1% ל-2,453 נקודות.

מחירן של איגרות החוב האמריקאיות לעשר שנים עלה והתשואה על איגרות החוב, הנעה ביחס הפוך למחיר, ירדה ל-3.89%, על רקע ירידת מחיר הנפט.

לפני פתיחת המסחר התפתחה דרמה קלה: החוזים העתידיים בישרו כי וול סטריט תיסחר בירידות, לאחר שאווירה אופטימית התחלפה בחששות כבדים לנוכח מדד המחירים של יולי - שהיה גבוה בהרבה מהצפוי. החוזים על ה-S&P 500 הצביעו עד לפני פרסום המדד על התחזקות מדודה במדדי הוול סטריט, על רקע פרסום הדו"חות של ענק הקמעונות וול-מארט, שדיווחה על עלייה של כ-17% ברווחיו ל-3.45 מיליארד דולר - מעל להערכות של קונצנזוס האנליסטים הנוכחי.

משבר הנדל"ן בארה"ב ממשיך לספק כותרות. חברת RealtyTrac, העוקבת אחר נתונים משוק הנדל"ן דיווחה כי שיעור העיקולים בארה"ב זינק ביולי ב-55% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. בנפרד, דיווח איגוד סוכני הנדל"ן האמריקאי (NAR) כי מחירי הבתים הקיימים בארה"ב צנחו לשפל של עשור ברבעון השני - וכי מחירו החציוני של בית חד-משפחתי צנח ב-7.6%.

מדד המחירים האמריקאי שפורסם בינתיים, הפתיע את החזאים בשוק לאחר שעלה בחדות בכ-0.8%. עלייה זו היתה מעל לצפיות האנליסטים, שעמד על 0.4%. המדד המפתיע שינה את כיוונם של המדדים שחזו ירידות במסחר, שאכן נפתח בירידות קלות.

העלייה הגבוהה במדד מעמידה את קצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים על 5.6%, הקצב הגבוה ביותר שנמדד על פני תקופה שכזו מאז שנת 91'. המדד הגבוה מעלה את הסיכויים לכך שהנגיד האמריקאי ברננקי ייאלץ לנקוט במהרה בהעלאות ריבית נחושות, כדי לחזור ולשלוט באינפלציה.

ג'נרל מוטורס זינקה ב-10.7%

וול-מארט, הרשת הקמעונית הגדולה בעולם עלתה ב-0.2% במסחר. החברה סגרה רבעון מצוין עם עלייה של 17% ברווחיה ברבעון השני של 2008 לעומת הרבעון המקביל ב-2007. העלייה ברווחי החברה נובעת מהורדות מחירים, אשר הביאו יותר קונים - והודות להטבת מס חד פעמית. עם זאת, מניית וול-מארט היא מניה אנטי מחזורית, כיוון שקמעוניות כמו וול-מארט עשויות להרוויח מהאטה כלכלית כשיותר ויותר אנשים נעשים רגישים למחיר ופוקדים את חנויותיה.

ווקלטוק מוותיקות המניות הישראליות בוול סטריט, הנמצאת קרוב מאוד למחיקה מהמסחר ירדה ב-0.36%. חלוצת תחום ה-VoIP, המספקת מערכות ושירותים להעברת קול על גבי האינטרנט, קיבלה התראה נוספת לפני מחיקה מהנאסד"ק, מאחר שהיא נסחרת במחיר הנמוך מהסף כבר תקופה ארוכה. נאסד"ק הודיעה לחברה כי אם היא לא תבקש שימוע, היא תיגרע מהמסחר ב-18 באוגוסט ותעבור לרשימה משנית. החברה ביקשה שימוע שנקבע ל-2 באוקטובר, בו ייקבע אם תוסיף להיסחר למרות מחירה הנמוך, או תימחק. מחיר המניה בסגירת המסחר אמש היה 42 סנט. אחד מדרכי הפעולה העומדות בפני החברה היא ביצוע של איחוד מניות (ספליט הפוך).

חברת סינרון עלתה ב-0.7%, על רקע פרסום דו"חות טובים מהצפוי. החברה, המייצרת ומשווקת מכשור רפואי אסתטי, רשמה גידול של 6% ברווח הנקי ל-11 מיליון דולר לעומת 10.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2008. בשורה העליונה, הסתכמו הכנסותיה של סינרון ב-38.2 מיליון דולר - גידול קל של כ-2% לעומת הכנסות של 37.5 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון המקביל ב-2007. למרות הגידול הקל בסך המכירות, דיווחה סינרון על גידול של 17% במכירותיה מחוץ לארה"ב, ברחבי העולם, שהסתכמו ב-19.1 מיליון דולר - וכעת הן מהוות 50% מסך המכירות.

ענקית הקוסמטיקה, אסתי לאודר, זינקה ב-14%. החברה המוחזקת בין השאר על ידי רון לאודר עלתה על רקע דו"חות רבעוניים מצויינים. החברה דיווחה על קפיצה של 36% ברווחי החברה ביחס לרבעון המקביל. רווחי החברה עלו ל-120 מיליון דולר מ-88.6 מיליון דולר אשתקד. מכירות החברה עלו ב-14% ל-2 מיליארד דולר מ-1.76 ברבעון המקביל, כשחלק גדול מהעלייה מגיע מצמיחה במכירות לסין.

ענקית הרכב האמריקאית, ג'נרל מוטורס, קיפצה בכ-10.4% על רקע הצהרתה כי התוכניות לייצור המכונית החשמלית הוולט מתקדמות כמתוכנן. ג'נרל מוטורס המצוייה במצב כלכלי קשה ביותר יחד עם שתי ענקיות הרכב האמריקאיות האחרות: קרייזלר ופורד השליכה את כל יהבה על פיתוח של מכונית חשמלית עם יעד ייצור שאפתני - עד 2010. במקרה ותצליח החברה לעבור מספר חסמים טכנולוגיים צפויה המכונית, היוצרת כבר עכשיו ציפיה עצומה בעולם הרכב, להחזיר לענקית הרכב את ההילה וכמובן את הרווחיות שלה.

פאנדטק עלתה ב-4.23% על רקע פרסום הדו"חות הכספיים של החברה. החברה, הפועלת בתחום עיבוד התשלומים ומספקת לבנקים ברחבי העולם פתרונות סליקה מאובטחים בזמן אמת - דיווחה היום על עקיפת התחזיות. הכנסות החברה ברבעון השני של 2008 עומדים על כ-31 מיליון דולר ורווח של 9-4 סנטים למניה. החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של 31.6 מיליון דולר - גידול של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות ב-25.4 מיליון דולר. כמו כן, מדובר בעלייה של 13% לעונת הכנסות הרבעון הקודם, שהסתכמו ב-28.1 מיליון דולר.

תפרון נסחרה ביציבות על רקע פרסום הדו"חות הכספיים של החברה. יצרנית הטקסטיל המתמחה בהלבשת ספורט ובהלבשה תחתונה סיכמה את הרבעון השני של 2008. החברה רשמה זינוק של 19% בהכנסות, מ-40.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-48.6 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. הרווח הגולמי של החברה ירד אף הוא, מ-5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-3.71 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, ירידה של כ-35%. הרווחיות הגולמית של החברה הצטמקה לכדי 7.6% ברבעון השני, בהשוואה לשיעור רווח גולמי של 14% ברבעון המקביל אשתקד.

גילת לווינים שצללה במסחר אתמול, המשיכה לרדת גם במסחר היום ואיבדה כ-0.3%. החברה ירדה אתמול ב-16.9% על רקע שמועות, כי ייתכן שקבוצת הרוכשים המבקשת לרכוש את החברה אינה מעוניינת בעסקה הכוללת את רכישת החברה. בחודש יולי האחרון אישרה האסיפה הכללית של בעלי מניות גילת את העיסקה למכירת 100% ממניות החברה לקונסורציום של משקיעים מארה"ב ומישראל תמורת כ-475 מיליון דולר במזומן ולפי מחיר של 11.4 דולר למניית גילת.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully