וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הסאבפריים: בית בדטרויט נמכר תמורת דולר אחד

נמרוד הלפרן

17.8.2008 / 11:37

הבית הועמד למכירה בחודש ינואר במחיר של 1,100 דולרים, אולם איש לא התעניין בבית, למעט חסרי בית שישנו בו מעת לעת

המשבר בשוק הדיור בארה"ב שובר שיאים. בית מעוקל בעיר דטרויט נמכר בשבוע שעבר תמורת דולר אחד, לאחר שנדרשו 19 ימים בטרם נמצא קונה. כך דיווח העיתון "דטרויט ניוז". הבית, הממוקם סמוך לשדה התעופה של דטרויט, נרכש על ידי דייריו האחרונים תמורת 65 אלף דולר בחודש נובמבר 2006.

הבית הועמד למכירה בחודש ינואר במחיר של 1,100 דולרים, אולם איש לא התעניין בבית, למעט חסרי בית שישנו בו מעת לעת. לאחר שהבית צבר חובות ארנונה ומים בסך 4,000 דולר, החליט הבנק שעיקל את הבית להוריד את מחירו לדולר אחד.

בקיץ שעבר עוקל הבית לאחר שבעליו לא הצליחו לעמוד בתשלומים על רכישתו, ולאחר פינוי דייריו פרצו סוחרי מתכות לבית וגנבו את הצנרת, התנור, הגדר שהקיפה את הבית ואפילו את כיור המטבח. ברינג גרופ, החברה שנשכרה כדי לנהל את הנכס ולטפל בהליכי מכירתו, חסמה עקב כך את הבית באמצעות לוחות עץ, אך גם אלה נגנבו כעבור זמן.

מכירת בית תמורת דולר אחד היא אולי תופעה חריגה בעיר דטרויט, אך מצביעה על היקפו ועומקו של המשבר בשוק הדיור בעיר, במיוחד בשכונות עוני, ציין "דטרויט ניוז". בשבוע שעבר הוצעו למכירה שלושה בתים ומגרשים נוספים בדטרויט במחיר של דולר אחד, לפי אתר Realtor.com.

כמעט רבע (24%) מהבתים שנמכרו בארה"ב במהלך 12 החודשים האחרונים (כולל בתים מעוקלים) נמכרו בהפסד, לפי נתונים שפירסמה בשבוע שעבר חברת מחקר הנדל"ן זילו (Zillow). המחיר החציוני של בתים ב-165 הערים הגדולות בארה"ב נפלו בקרוב ל-10% ברבעון השני של השנה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - הנפילה החדה ביותר מאז החלה זילו לפרסם נתון זה לפני 12 שנים.

מדד סטנדרד אנד פור'ס-קייס שילר, העוקב אחרי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, צנח במאי ב-15.8% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הנפילה החדה ביותר מאז החל להתפרסם המדד בשנת 2001. כך לפי נתונים שפורסמו בחודש שעבר. בחודש אפריל נפל המדד ב-15.2% במונחים שנתיים.

מחירי הבתים בכל 20 הערים הגדולות בארה"ב ירדו בחודש מאי לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. הירידה החדה ביותר נרשמה בערים לאס וגאס ומיאמי, בהן נרשמה נפילה שנתית של 28% במחירים. 13 מתוך 20 הערים רשמו ירידה במחירים לעומת החודש הקודם.

מחירי הבתים בארה"ב כולה ירדו במאי ב-4.8% לעומת החודש המקביל ב-2007, הירידה החדה מעולם, מסרה בחודש שעבר רשות הפיקוח הפדרלית על הדיור בארה"ב (OFHEO). המחיר החציוני של בתים קיימים - אשר מהווים כ-85% משוק הדיור בארה"ב - נפל בחודש יוני ב-6.1% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, ל-215,100 דולר. כך מסר בשבוע שעבר איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). מכירות בתים קיימים נפלו בחודש שעבר ב-2.6% לשפל של 10 שנים.

מספר הבתים בארה"ב המצויים בתהליכי עיקול יותר מהוכפל ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ואחד מכל 171 בתים נמצא כעת בשלב כלשהו של תהליך עיקול. כך לפי נתוני חברת ריאלטי טראק (RealtyTrac), העוקבת אחרי ענף הנדל"ן בארה"ב, שפורסמו בחודש שעבר.

כ-740 אלף בתים בארה"ב נמצאו בשלב כלשהו של תהליך עיקול ברבעון השני, זינוק של 121% לעומת הרבעון השני של שנת 2007 וגידול של 14% לעומת הרבעון הראשון של השנה. ריאלטי טראק צופה כי מספר הבתים בארה"ב שלגביהם יחלו תהליכי עיקול השנה יסתכם ב-2.5 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully