וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק סוגר לבסר את הברז: לא משלמת ריביות

רז סמולסקי

17.8.2008 / 12:27

הודיע כי אינו מחויב להעביר לחברה כספים לטובת פרויקט לאס וגאס. לא שילמה ריבית ועמלות בסכום של 3.5 מ' ד' בחודשיים האחרונים

חברת בסר הודיעה היום כי הבנק המלווה את פרויקט One Las Vegas הודיע לה כי אינו מחויב להעביר כספים לטובת הפרויקט בהתאם להסכם ההלוואה ביניהם. לטענת הבנק, הפרה בסר את הסכם ההלוואה כשלא שילמה ריבית ועמלות בסכום של 3.5 מיליון דולר בחודשיים האחרונים.

במסגרת הסכם המימון, קיבלה בסר מהבנק הלוואה בסכום של 140 מיליון דולר, מתוכם נשארה החברה חייבת ב-115 מיליון דולר.

זו אינה הבעיה היחידה בפרויקט של בסר. שוק המגורים בלאס וגאס סבל מירידות מחירים חדות מאז פרוץ משבר הסאבפריים לפני כשנה. זהו אולי אחד מהשווקים שנפגעו בצורה הקשה ביותר.

בנוסף לבעיות המימון להמשך הפרויקט, ציינה החברה כי בשלב א', הכולל שני מגדלי מגורים של 360 יחידות דיור, נמכרו כ-218 דירות אך רוב הרוכשים (כ-108) ביטלו את הסכמי הקנייה ולא קיבלו את הדירות. רק 52 רוכשים שילמו את מלוא הסכום עבור הדירות וקיבלו את הדירות.

בישראל, מקובל כי רוכשי הדירות משלמים עבור דירות מקבלנים לפי קצב התקדמות הפרויקט. לעומת זאת, בארה"ב הרוכשים משלמים תשלום ראשון בסכום של 10% והיתרה משולמת עם מסירת הדירה. כך נוצר מצב שהקונים יכולים לבטל את רכישת הדירה בכל שלה ולאבד רק 10% מכספם.

שיעור הביטולים הגבוה של כ-50% מהרוכשים מעיד כי אנשים מעדיפים למזער נזקים ולהפסיד את תשלום המקדמה ולא להשלים את רכישת הדירות.

בשנת 2004 רכשה בסר עם שותף מקומי קרקע לבניית פרויקט One Las Vegas ב-14.5 מיליון דולר והעריכו את עלויות הבנייה בכ-90 מיליון דולר.

סימנים מוקדמים לבעיות בפרויקט נרשמו כבר בשנה שעברה כשקצב מכירת הדירות הואט. בחודש ספטמבר אשתקד, הודיעה החברה כי מכרה 222 דירות מתוך 360 בשלב א' בפרויקט ובמאי אותה שנה, תשעה חודשים אחרי, לא התווספו מכירות של דירות חדשות.

בסר הוסיפה להודעתה היום, כי בנוסף להתחייבות בסכום של 115 מיליון דולר לבנק, היא נטלה הלוואת מזנין בסכום של 25 מיליון דולר הנושאת ריבית שנתית של 14.5% - יתרת ההלוואה הזו עומדת על כ-34 מיליון דולר. הלוואה צריכה להיפרע עש סוף שנת 2008.

כמו כן, לחברה הלוואות לבנק נוסף בגין רכישת קרקעות לשלבים ב' ו-ג' בסכום של 28 מיליון דולר. גם את הלוואה זו צריכה החברה להחזיר עד סוף השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully