וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב: מייקל פלפס ירוויח 50 מיליון ד' מחסויות ופרסום

נמרוד הלפרן

17.8.2008 / 13:46

כך מעריכים גורמים בענף הפרסום בארה"ב. סוכנו: "הסכומים יגיעו למאות מיליוני דולרים". השחיין האמריקאי מתכנן לפרסם אוטוביוגרפיה

השחיין האמריקאי מייקל פלפס, שזכה הבוקר במדליית זהב שמינית במשחקים האולימפיים, רשם שבעה שיאי עולם ושבר שיא בן 36 שנים בו החזיק מרק ספיץ, צפוי להרוויח עד 50 מיליון דולר מחסויות וחוזי פרסום במהלך ארבע השנים הקרובות, לפי הערכות של גורמים בענק הפרסום בארה"ב. זאת לעומת חסויות בהיקף של 5 מיליון דולר בשנה עד כה.

סוכנו של פלפס, פיט קרלייל, העריך בראיון ל-CNBC בשבוע שעבר, לאחר זכייתו של פלפס במדליית זהב שביעית באולימפיאדת בייג'ין, כי היקף הכנסותיו של פלפס מפרסום עשוי להגיע למאות מיליוני דולרים. "בשלב זה ניתן רק לנחש את השווי, אולם ברור שאנחנו מדברים על מאות מיליוני דולרים", אמר קרלייל בראיון.

"הוא הצליח להגיע לרמה שאף ספורטאי אולימפי לא הגיע אליה לפניו", אמר מרק גניס מחברת השיווק ספורטסקורפ, בראיון לעיתון "דנוור פוסט". "אני מעריך כי שהוא ירוויח 50-40 מיליון דולר במהלך ארבע השנים הקרובות. מדובר בסכומים גדולים ביותר".

גורמים בענף השיווק בארה"ב העריכו כי אם סוכניו של פלפס ינהלו את עניינו בתבונה, הם עשויים להשיג עבורו לא רק ראיונות בתוכניות האירוח של דייוויד לטרמן וג'יי לנו, אלא גם תפקיד קטן בסרט ותפקיד אורח בקומדיית מצבים (סיטקום). במקביל, צפוי לפרסם פלפס אוטוביוגרפיה אשר עשוי להבטיח לו הופעה בתוכנית של אופרה וינפרי.

לאחר זכייתו בשש מדליות זהב במשחקים האולימפים באתונה בשנת 2004, הוחתם פלפס על חוזי חסות עם שורה של חברות, בהן ויזה, ספידו, אומגה והילטון. ההשקעה של המפרסמים השתלמה: חברת ספידו, אשר התחייבה לשלם לפלפס מיליון דולר אם ישווה את שיאו של ספיץ, זכתה הודות להסכם החסות שחתמה עם פלפס לזמן אוויר בטלוויזיה בשווי של 3.6 מיליון דולר, לפי חברת שירותי הערכות השווי לחסויות ג'ויס ג'וליוס, דיווח "דנוור פוסט".

"זכייה במדליית זהב אולימפית שווה בארה"ב חסויות והסכמי פרסום בסך 100 אלף דולר במהלך השנה הראשונה, אבל לא צפוי הרבה מעבר לכך", העריך פרשן של "ספורטס אילוסטרייטד", פבלו טורה, בראיון לערוץ CNN בסוף השבוע. עם זאת, לצד חוזי הפרסום והחסויות השמנים בהם זוכים ספורטאים בולטים דוגמת פלפס או האצן הג'מייקני אוסיין בולט, אשר זכה במדליית הזהב בריצת 100 מטר וקבע שיא עולם חדש של 9.69 שניות, מרבית הספורטאים האולימפיים נאלצים להתאמן לקראת המשחקים ללא כל תמיכה כספית, הוסיף טורה.

"התעמלות אולימפית היא כמו חברת סטראט אפ - לא מרוויחים כסף אלא אם כן מנצחים", אמר טורה. "אתה בחור צעיר, שעובד קשה ומקדיש זמן, בשעה שאיש לא מאמין בך".

סך ההוצאות על ארגון אולימפיאדת בייג'ין צפוי להסכם ביותר מ-44 מיליארד דולר - המשחקים האולימפיים היקרים בהיסטוריה ויותר מהעלות המצטברת של חמש האולימפיאדות הקודמות. ההוצאות על המשחקים האולימפיים הקודמים, באתונה, הסתכמו ב-16 מיליארד דולר.

המשחקים האולימפיים בבייג'ין צפויים גם להניב הכנסות חסרות תקדים. ההכנסות מזכויות שידור בטלוויזיה מהמשחקים צפויות להגיע ל-1.71 מיליארד דולר לעומת 1.49 מיליארד דולר בבורסת אתונה, לפי הערכות CNN. הכנסות מפרסום באולימפיאדה צפויות להגיע למיליארד דולר לעומת 927 מיליון דולר באתונה. הסכמי חסויות לקראת המשחקים האולימפיים בבייג'ין מוערכים ב-866 מיליון דולר לעומת 663 מיליון דולר באתונה. עם זאת, מכירות הכרטיסים באירועי האולימפיאדה צפויות להסתכם ב-140 מיליון דולר - פחות ממכירות של 228 מיליון דולר באתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully