וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפריקה ישראל וצביה לבייב נהגו בחוסר תום לב"

נורית רוט

17.8.2008 / 15:27

כך נטען בתביעה שהגישה לביהמ"ש חברת האופטיקה "ד"ר לוינגר עיניים". ביקשה לחתום על הסכם שכירות בקניונים שבבעלות אפריקה

אפריקה ישראל ניהלה משא ומתן בחוסר תום לב, תוך משיכת זמן, במטרה להטעות חברה עמה נוהל משא ומתן ממושך לשכירת חנויות בקניונים של הקבוצה ולמנוע ממנה לחתום על הסכם שכירות - כך נטען בתביעה לצו מניעה קבוע ובבקשה לצו מניעה זמני למניעת פינוי, שהגישה היום חברת אופטיקה "ד"ר לוינגר עיניים" לבית משפט השלום בתל אביב, נגד חברת אפריקה ישראל להשקעות.

החברה, שהינה חלק מקבוצת חברות בשם "עיניים" בראשות ד"ר שמואל לוינגר, מפעילה שתי חנויות אופטיקה, האחת בקניון רמת אביב והשנייה בקניון סביונים ביהוד, שבבעלות קבוצת אפריקה ישראל. מהתביעה עולה כי מדובר בחנויות של שתי חברות אופטיקה שנכנסו לפירוק, והחברה נכנסה בנעליהן לאחר שזכתה במכרז בתיק הפירוק. השכירות של החנויות מסתיימת בתחילת ספטמבר הקרוב.

לטענת החברה, המיוצגת על ידי עו"ד רנה שבולת, היא ניגשה למכרז בתיק הפירוק והחלה להפעיל את החנויות, על סמך הבנה עם נציגי אפריקה ישראל כי לאחר תום תקופת השכירות הקבועה בהסכמי השכירות של החנויות שבפירוק, יוארכו הסכמי השכירות לטובת החברה.

לפי התביעה, בין הצדדים נוהלו מגעים ממושכים אשר החלו בראשית שנת 2008 ועד לחודש האחרון, לצורך גיבוש תנאי הסכמי השכירות. ואכן גובשו בין הצדדים דמי השכירות לכל חנות, מיקום החנויות ומשך תקופת השכירות.

על פי הנטען, בזמן שעורכי הדין של אפריקה ישראל שלחו לחברה מכתבים לפיהם טרם גובש הסכם בין הצדדים וכי הסכמי השכירות עליהם חתומות החברות שפורקו בוטלו כדין, נציגיה המסחריים של אפריקה ישראל ניהלו מו"מ רציני ומחייב עם החברה ויצרו מצג כי קיימות הסכמות מסחריות מחייבות בין הצדדים להמשך הפעלת החנויות.

אלא שלטענת החברה, בפגישה שהתקיימה במרץ בין נציגת החברה לבין צביה לבייב-אלאזרוב, מנהלת חטיבת הקניונים בקבוצת אפריקה ישראל, חזרה בה לבייב מההסכמות אליהן הגיעו הצדדים באופן חד צדדי.

לפי החברה, למרות שלבייב-אלאזרוב ביטאה עמדה לפיה אין הסכמות בין הצדדים ביחס לחוזי שכירות עתידיים, המשיכו נציגיה המוסמכים של אפריקה ישראל להציג בפני החברה מצג לפיו ההסכמות הקודמות מחייבות וכל שנותר הוא לחתום על הסכמים פורמליים. ואולם, עד היום טרם נחתמו הסכמי השכירות. בכך, טוענת החברה, נהגה אפריקה ישראל בחוסר תום לב. (ה"פ 200671/08)

  • עוד באותו נושא:
  • לבייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully