וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: בשוק האג"ח הקונצרני ישנן הזדמנויות אטרקטיוויות

TheMarker

17.8.2008 / 15:31

מציינים את 'אלוני חץ' ו'דורבן' אך ממליצים לבצע בחירה עצמאית סלקטיווית


באפיק הממשלתי הצמוד בלטו במיוחד הצמודים למח"מ בינוני-ארוך אשר נסחרו במגמה חיובית. וכך, לאחר מספר שבועות בהן התשואות בטווחים הארוכים כמעט ולא השתנו, השבוע ראינו ירידת תשואות בקצה הארוך של העקום.



בשוק אגרות החוב הקונצרניות נמשכו הטלטלות גם השבוע. והשבוע "הנציגה התורנית" שזכתה להורדת דירוג הייתה חברת אלוני חץ, אשר חברת מעלות הורידה לה את הדירוג מרמה של AA- לדירוג A.



הסנטימנט בשוק איגרות החוב הקונצרניות ממשיך להיות שלילי. להערכת כלכלני אי.בי.אי מגמה זאת עשויה להימשך עד אשר יסתיים תהליך בחינת דירוגם של החברות. עם זאת, חוזרים ומדגישים בבית ההשקעות כי בשוק איגרות החוב הקונצרניות ישנן הזדמנויות רבות, שאותן יש לנצל. כך למשל, חברות כמו "כלכלית ירושלים", "אלוני חץ", "דורבן" כמו גם חברות נוספות נסחרות כיום בתשואות של 8.5%-6.5% בטווחים קצרים לפדיון ומהווים הזדמנות. כמו כן, ממליצים לעקוב אחר שוק איגרות החוב שאינן מדורגות, על מנת לבחור בצורה סלקטיווית אגרות חוב שנסחרות בתשואות דו ספרתיות.



מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה ב 1.1%, הרבה מעל תחזיות הכלכלנים, מדד זה ממחיש לנו שהאינפלציה עודנה חיה ונושמת וכי השנה האינפלציה תחרוג מהגבול העליון של יעד האינפלציה. לפיכך, בבית ההשקעות אי.בי.אי חוזרים על המלצתם, להמשיך להקטין את הרכיב השקלי לטובת מעבר לאפיק הצמוד במח"מ בינוני-ארוך. להערכתם, נגיד בנק ישראל ימשיך ויעלה את הריבית בטווח הקרוב מה שיביא לעליית תשואות באפיק השקלי (בעיקר בחלק הקצר של העקום) ובעקבות כך אנו בדעה שעקום התשואות צפוי להשתטח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully