וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג הכניסה את איגרות החוב של צ'אם - יצרנית חומרי הגלם למזון - לרשימת מעקב

יובל מעוז

17.8.2008 / 17:11

זאת בעקבות כניסת החברה לשותפות בהשקעה של 30 מיליון דולר בארה"ב



חברת הדירוג מידרוג הכניסה לרשימת מעקב את דירוג האג"ח מסדרה א' של חברת . זאת, לאור הודעת החברה על תוכנית השקעות שפירסמה החברה בשבוע שעבר, לפיה חתמה באמצעות החברה הנכדה פרימרה, העוסקת בייצור של מוצרי אבקות ונוזלי ביצים, על הסכם שותפות (50% לכל צד) עם צד שלישי להקמת חוות לולים. החווה תכלול ארבע מיליון תרנגולות מטילות, וכן מפעל שבירת ביצים.



צ’אם עוסקת בייצור חומרי גלם לתעשיית המזון ותוספי מזון. איגרות החוב של צ'אם מדורגות בדירוג 3A. דירוג A מסמל כי התחייבויות החברה כרוכות בסיכון אשראי נמוך. הסימול 3 מציין שאיגרת החוב נמצאת בחלק התחתון של קטגוריית הדירוג שלה. איגרות החוב של צ'אם נסחרות בתשואה של 12%.



היקף ההשקעה של החברה הנכדה המוחזקת ב-100% על ידי צ'אם, מוערך בכ-30 מיליון דולר שייפרש על פני שלוש שנים. לפי מידרוג, "היא תבחן את השלכות תוכנית השקעות זו על דירוג החוב של החברה".



לפי הודעת החברה, החווה ומפעל השבירה יוקמו בסמוך מאוד למפעל של פרימרה הנמצא בהקמה במדינת אייווה. השותפות תספק את נוזלי הביצים המשמשים כחומר, לתקופה של 15 שנים. ההשקעות הכוללות המוערכות בחווה ובמפעל השבירה מסתכמות בכ-60 מיליון דולר. מחצית הסכום שיוזרם על פרימרה (30 מיליון דולר) ימומן על ידי הלוואות מבנקים חקלאיים והיתרה ממקורות עצמיים.



צ'אם מוצרי מזון נמצאת בשליטת משפחת שבי (38%) וקבוצת משקיעים קנדיים (35%). נכון לרבעון הראשון של השנה לצ'אם אשראי מבנקים בגובה של 54.7 מיליון שקל, והתחייבויות לאיגרות חוב בהיקף של 37.3 מיליון שקל. הרווח הנקי של צ'אם בסוף הרבעון הראשון הסתכם ב-527 אלף שקל כשהחברה רשמה הכנסות של 47 מיליון שקל לעומת 28.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully