וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהמשך למדד יולי: שרי החקלאות והאוצר חתמו על צו לייקור הביצים ב-8.2%

עמירם כהן

17.8.2008 / 18:24

במשרד החקלאות נמקו הצו בעלייה שחלה בשנה האחרונה בעלויות גרעיני התערובת להזנת עופות



שרי החקלאות והאוצר חתמו על צו לייקור הביצים ב-8.2%, התייקרות של 7 אגורות בממוצע לביצה. ההתייקרות תיכנס לתוקף החל ממחר. במשרד החקלאות נמקו את ייקור הביצים בעלייה שחלה בשנה האחרונה בעלויות הייצור - בעיקר של הגרעינים המשמשים מרכיב עיקרי בתערובות להזנת עופות. בנוסף להתייקרות, החליטו שני המשרדים להכיל את הצו לפיקוח על המחירים על כל סוגי הביצים הנמכרות בשוק, למעט ביצי חופש, ביצים אורגניות וביצי אומגה 3, המהוות 1% בלבד מהביצים בשוק.



הצו יחול גם על סוגי הביצים המכונות על ידי המשווקים ביצים סופר טריות או ביצי פרימיום, שנמכרות לציבור במחירים גבוהים, ובפועל החליפו חלק ניכר מסוגי הביצים שבפיקוח, שנעלמו מהמדפים בשווקים וברשתות.



המהלך להכנסת ביצי פרימיום לפיקוח, ייכנס לתוקף בעוד כחודשיים, בכפוף להליך שימוע למשווקים. הכנסת ביצי פרימיום לפיקוח ימנע, לדברי משרד החקלאות, את התופעה של היעלמות הביצים הזולות מהשוק.



החל מהיום גם יחול הצו לשינוי סיווג הביצים לפי הגדלים ובמקום 7 סוגים יהיו 4 סוגים; ענק (XL) - מתאים לגודל 1; גדול (L) - מתאים חלקית לגדלים 1,2,3; בינוני (M) - מתאים חלקית לגדלים 3,4,5 ; וקטן (S) - המתאים חלקית לגדלים 5,6,7. על פי התכנון כ-50% מהביצים בשוק יהיו בגודל L (גדול); 27.5% מהם יהיהו בגדול בינוני ו-12% בגודל ענק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully