וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה סגרה מפעל שני בהודו תוך 3 שנים על רקע טענות לזיהום מקורות מים

נמרוד הלפרן

17.8.2008 / 18:58

המפעל בצפון הודו נסגר בעקבות הפגנות של תושבי האזור



ענקית המשקאות הקלים האמריקאית נאלצה לסגור מפעל בהודו, זו הפעם השנייה בתוך שלוש שנים, על רקע טענות כי המפעל גרם לדלדול מקורות מים ולזיהומם. כך מסר ארגון אינדיה רסורס סנטר (IRC), העוקב אחר פעילות תאגידים בהודו.



המפעל, במדינת אוטאר פראדש בצפון הודו, נסגר בעקבות התרחבות הפסדיו, ועל רקע הפגנות שערכו תושבי האזור מול שעריו. פעילות המפעל הושבתה כבר בקיץ שעבר, אולם אישור רשמי על סגירתו התקבל רק כעת, מסר IRC.



לפני שלוש שנים הורתה הרשות לבקרת זיהום סביבתי במדינת קראלה על סגירת אחד ממפעליה הגדולים ביותר של קוקה קולה בהודו, בעקבות זיהום מי שתייה כתוצאה מפעילותו. סגירת המפעל באה לאחר הפגנה רצופה בת שלוש שנים של תושבים מקומיים מול שעריו. טענות דומות נשמעות גם נגד עשרות מפעליה האחרים של קוקה קולה בהודו. החברה מכחישה את הטענות נמרצות.



קוקה קולה, ומתחרתה פפסיקו (סימול PEP) עלו לכותרות בהודו בשנת 2006 לאחר שבדיקה שערך מכון מחקר עצמאי בניו דלהי, העלתה כי בדוגמיות של משקאות קוקה קולה ופפסי קולה נמצאו שאריות חומרי הדברה ברמה גבוהה פי 24 מהמותר בחוק.



בעקבות פרסום הממצאים הטילו שבע מדינות בהודו איסורים חלקיים או מלאים על מכירה בתחומן של של קוקה קולה, פפסי קולה, ספרייט ומשקאות קלים נוספים, המיוצרים על ידי שתי ענקיות המשקאות האמריקאיות. באותה עת, גם למעלה מ-10,000 בתי ספר ברחבי הודו אסרו על מכירת משקאות של שתי החברות בתחומם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully