וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באופ"ק: מדינות אופ"ק עשויות להוריד את תפוקת הנפט של הארגון בעקבות הירידה במחירים

סוכנויות הידיעות

17.8.2008 / 19:50

בכיר איראני באופ"ק אמר כי היצע הנפט הנוכחי בשוק גבוה במיליון חביות ליום מרמת הביקוש



ארגון אופ"ק, האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית, עשוי להוריד בחודש הבא את תפוקת הנפט שלו בעקבות הירידה החדה במחירי הנפט בחודש האחרון, והירידה המסתמנת בביקוש בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב. כך אמר בכיר בארגון בראיון לסוכנות הידיעות דאו ג'ונס.



"היצע הנפט בשוק גבוה בלפחות מיליון חביות ליום מהביקוש. אופ"ק עשוי לחתוך את תפוקת הנפט במטרה להסיר את הנפט המיותר הזה מהשוק", אמר הבכיר האיראני באופ"ק מוחמד עלי חטיבי. חטיבי הוסיף כי מדינות הארגון ידונו בבחירה בין שתי אפשרויות בפגישתן הקרובה ב-9 בספטמבר בווינה - הורדת התפוקה או השארתה ללא שינוי.



מחיר הנפט נפל ב-23% מאז שנגע בשיא של 147.27 דולר לחבית ב-11 ביולי, בעקבות החששות מפני ירידה בביקוש לנפט בארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם. ביום שישי ננעל מחיר הנפט ב-113.77 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, רמתו הנמוכה ביותר מזה שלושה חודשים.



בסוף השבוע הזהיר אופ"ק מפני הירידה בביקוש לנפט בקרב המדינות המתועשות, בעקבות העלייה החדה במחירים וההאטה הכלכלית. "הביקוש החזק לנפט בסין, במזרח התיכון ובאסיה בתקופת הקיץ לא תפצה על הירידה העצומה בביקוש לנפט במדינות ה-OECD שהורגשה ברבעון השני", מסר הארגון.



החודש חתך אופ"ק את תחזית הביקוש שלו לשנת 2008 ב-30 אלף חביות נפט ליום - ההורדה החמישית ברציפות של תחזית הביקוש לנפט של הארגון. אופ"ק מעריך כעת כי הביקוש העולמי לנפט יסתכם השנה ב-86.9 מיליון חביות ליום, ויעלה מעט ב-2009 ל-87.8 מיליון חביות ליום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully