וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר ההימורים ממשיכה לספק לבסר פרויקטים צרות: הפרויקט בלאס וגאס ממשיך להסתבך

שרית מנחם

17.8.2008 / 20:18

הבנק המלווה דורש פרעון מיידי של ההלוואה וכ-50% מהחוזים שנחתמו לרכישת הדירות בפרויקט - בוטלו



ביום חמישי התקבלה הודעה לא משמחת במשרדי ברמת גן. במכתבים שיועדו ליזם מקומי בלאס וגאס, שותף של בסר פרויקטים בפרויקט One Las Vega בארה"ב, הודיע הבנק המלווה את הפרויקט בו שותפה בסר ב-6%, על פירעון מיידי של יתרת הלוואה בסך 115 מיליון דולר. במכתב הודיע הבנק כי חברת הפרויקט לא פרעה בחודשים האחרונים תשלומים בסך של 3.5 מיליון דולר.



אי תשלום החובות, מסביר הבנק, מפר את הסכם המימון שנחתם ובמסגרתו הוענקה הלוואה של 140 מיליון דולר. הבנק מודיע במכתבו כי העמיד את הריבית בגין ההלוואה על שיעור ריבית פיגורים 17% - והוא אינו מחויב לעביר כספים לטובת הפרויקט.



בסר פרויקטים נכנסה כשותפה לפרויקט מגורים בלאס וגאס הכולל שני מגדלי מגורים עם 359 יחידות דיור. אולם מצב השוק הקשה הביא גל ביטולים: עד כה מתוך 218 יחידות דיור שלגביהן נחתמו הסכמי מכירה בפרויקט, נמסרו 52 יחידות דיור בלבד. במקביל התקבלו עד כה ביטולים עבור 108 יחידות דיור, כ-50% מהדירות שלגביהן נחתמו הסכמי מכירה בפרויקט.



לאור ההאטה הנרשמת בקצב המכירות וצניחת מחירי המגורים, כבר הבינו קויתי ושותפיו שהפרויקט בווגאס ייתקל בקשיים. במאי האחרון הם נפגשו נציגים מטעם הפרויקט והבנק, שם סוכם בעל פה כי הריבית השוטפת על ההלוואות לא תשולם עד למועד הפירעון של ההלוואה - בסוף אוגוסט 2008. הצדדים סיכמו כי למרות הפיגורים לא יעמיד הבנק את ההלוואה לתשלום מיידי. לא ברור מדוע למרות הסיכום החליט הבנק לחזור בו ולהעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי. אולם נראה שלמרות שנשארו עוד כשבועיים לפירעון ההלוואה, התמונה לא תשתנה. בהודעתה מדווחת בסר כי היא מעריכה שחברת הפרויקט לא תוכל לעמוד במלוא ההלוואה או מרביתה.



אך זה לא הכל: פרויקט המגורים הוא רק שלב א' בפרויקט גדול שתוכנן. בסמוך לשני הבניינים ישנה קרקע שלצורך רכישתה נלקחה הלוואה נוספת בסך של 28 מיליון דולר, אשר מועדי הפירעון שלהם חלים באוקטובר עד דצמבר 2008.



מאז ההסתבכות של הפרויקט בעיר ההימורים, ממהר מנכ"ל החברה נחשון קויתי לציין כי בסר שותפה ב-6% בלבד. אך המשקיעים לא משתכנעים. לחברה יש גם פרויקט בפלורידה שמגלה קשיים, והמשקיעים חוששים לכספם. איגרות החוב של החברה נסחרות בתשואות של 25% לסדרה א', ו-35% סדרה ב'. בשנה האחרונה נפלה המנייה ב-40%, והיא נסחרת היום בשווי שוק של 83 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully