וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבמ משיקה את טכנולוגיית XIV בחשאיות לא אופיינית

גיא גרימלנד

17.8.2008 / 20:59

בכיר ב-EMC מגחך על ההשקה החשאית: "אולי XIV היא לא כזה דבר גדול למרות הכל"



האם יבמ מצניעה את השקת XIV? את אותה טכנולוגיה שרכשה ברוב פאר והדר רק לפני תשעה חודשים בסכום עצום הנע בין 300 ל-350 מיליון דולר ממשה ינאי. כך לפחות עולה מדיווחים שונים שהתפרסמו בסוף השבוע בכלי תקשורת שונים.



בחשאיות שאינה אופיינית. מבלי שדיווחה לעיתונות או יצאה בהודעה לאנליסטים או ללקוחותיה, השיקה יבמ ביום שישי האחרון דף אינטרנט באתר החברה, החושף כי המוצר של XIV זמין לציבור הרחב. זו הפעם הראשונה שיבמ חושפת לציבור הרחב את תכונותיו של המוצר, שעל שילובו והטמעתו עמלה בחודשים האחרונים מאז רכשה את XIV. למעשה מאז ההודעה על הרכישה כמעט ולא שמענו על XIV.



לא שזה משהו חריג, להיפך. פיתוחים טכנולוגים רבים הנקנים על ידי חברות ענק מוסתרים עד שהחברה הרוכשת מחליטה שהם מוכנים לפריים טיים. מה שמוזר במהלך הנוכחי של יבמ הוא שלכאורה החברה מודיעה לעולם שמוצרי XIV מוכנים לפריים טיים. ומצד שני, היא כמעט ולא עושה רעש תקשורתי - יחצני כדי לקדמו. וזה לא שהיא לא יודעת איך. לפני שנצלול וננסה להבין מדוע יבמ בחרה לנהוג כך, ראשית כמה נתונים על מערכות XIV הנחשפים לראשונה.



מערכות XIV הן מערכות אחסון שמתבססות על טכנולוגיית גריד. כל מערכת תומכת ב-180 דיסקים SATA בנפח 1 טרה-בייט כל אחד, ובנפח כולל של עד 180 טרה-בייט. כל מערכת כוללת 24 פורטים של סיבי פייבר במהירות 6 ג'יגה בייט ובשישה פורטים של iSCSI במהירות 1 ג'יגה בייט.

החל מה-15 לאוגוסט יבמ מציעה את המוצר של XIV בעשרות מדינות, ביניהן: אוסטרליה, קנדה, גרמניה, צרפת, בריטניה וארה"ב. מה-12 לספטמבר הוא יגיע למדינות ברזיל, סין, הודו, רוסיה ודרום קוריאה. ומה עם ישראל? אצלנו הוא יהיה זמין החל מה-29 לאוגוסט, יחד עם שאר המדינות שלא זכו לקבל את המוצר XIV בהשקה מוקדמת. מי שמעוניין מוזמן לקבל פרטים נוספים על מוצר XIV בדף שהעלתה יבמ.



ב-EMC, המתחרה הישירה של יבמ בתחום האחסון, כבר הספיקו לגחך על כל עניין החשאיות. העיתון אינפווורלד מצטט את בארי בורק, מנהל בכיר בקו Symmetrix של EMC, שפרסם בבלוג שלו את הדברים הבאים: "מוזר. שום דבר מיבמ מלבד ההודעה שפורסמה באתר IBM.com. אפילו לא הודעה לעיתונות. אין סיפורי לקוחות. אולי XIV היא לא כזה דבר גדול למרות הכל!".



העיתון אינפווורלד מצטט אנליסט מחברת Taneja שטוען כי למרות ההשקה ל-XIV יש עדיין מספר בעיות. יבמ הציגה מערכת עם תצורה אחת (180 דיסקים) שלא מאפשרת גמישות. בנוסף חסר תיעוד חשוב של המערכת בייחוד שמקומות ש-XIV טוענת שהמערכת שלהם מתאימה לסביבת High End. לדוגמא, יבמ אינה מפרטת בצורה ברורה האם המערכת מתבססת על ארכיטקטורת בקרים באשכול. פיני כהן, אנליסט בכיר בחברת המחקר STKI, סבור שלא צריך להתרגש מכך. "מדובר במחקר שמומן על ידי 3PAR, חברת חומרה שמתחרה ביבמ ו-EMC".



XIV מאפשר באמצעות מערכת זולה, שאינה חומרה ייחודית, לשלב בין דיסקי SATA על מנת לספק תוצאה שמתאימה לשוק ה-High End (שוק הארגונים הגדולים שעושה שימוש במערכי אחסון עצומים). כך באמצעות מערכת Mid Range היא נותנת תפוקה שמתאימה לשוק ה-High End. המערכת של XIV פועלת בשיטת On Demand. כלומר הלקוחות עושים שימוש באחסון לפי הצורך. יש לזה יתרון (אין צורך בכל פרק זמן לרכוש דיסקים נוספים ולשדרג את המערכת). מצד שני, החסרון שהמערכת לא בדיוק "ירוקה", שכן גם אם הלקוח ירצה להשתמש בנפח קטן יותר, עדיין 180 דיסקים פיזיים יעבדו - וזה נוגד כל תפיסת מיחשוב ירוק.



זו לא הבעיה היחידה שמעלה בורק (שכמובן יש לו אינטרס ברור לנגח את המערכת של XIV). לטענתו, המערכת מספקת רק שימוש בסוג RAID יחיד (מה שמעיד על חוסר גמישות וניצולת מידע נמוכים). עוד הוא מציין כי מכל 180 טרה בייט יש רק 80 טרה בייט לשימוש, ועל כן לא ידוע איזה לקוח יהיה מוכן לזרוק לפח 100 טרה בייט. עוד בעיות שמעלה בורק: הזיכרון של המערכת אינו מספק הגנת Bit errors או כשלים ב-DRAM. בנוסף זו מערכת האחסון היחידה שאינה מספקת Mirrored Cache. כמו כן למערכת של XIV אין פתרון DR אסינכרוני - סינכרוני בלבד.



לפי בורק, העובדה שיבמ מתכננת בעתיד להוציא עוד יכולות שמראות כי המערכת כיום ממש אינה בשלה. ונקודה אחרונה: יבמ לא פרסמה מהם ביצועי המערכת. יבמ סירבה להגיב אך גורמים בשוק ציינו כי החברה תערוך מספר אירועים רשמיים להשקת מערכת XIV במהלך חודש ספטמבר, כך שהטענה על השקה חשאית אינה במקומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully