וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לראשות הממשלה מצפצף על הביקורת הציבורית: מינה את דוד לוי למרות שהתברר שהמכרז הקודם נתפר

אבי בר-אלי

17.8.2008 / 22:36

לוי מונה לתפקיד מנכ"ל צוות אב לתחבורה, לאחר שמופז ניסה כבר בעבר למנותו לתפקיד מנכ"ל נתיבי איילון



למרות הפרסומים המוקדמים על כוונת שר התחבורה, שאול מופז, לפעול למינויו של דוד לוי לתפקיד מנכ"ל צוות אב לתחבורה (ירושלים) נבחר לוי בשבוע שעבר לתפקיד - כך נודע ל TheMarker.



לוי, שכיהן בעבר כראש מועצת עמק הירדן, נחשב למקורבו של מופז, שניסה כבר בעבר למנותו לתפקיד מנכ"ל נתיבי איילון ולתפקיד המשנה למנכ"ל משרד התחבורה. לאחר שניסיונות אלה לא צלחו מונה לוי לתפקיד ראש מינהלת בחברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה). המכרז הראשון לתפקיד מנכ"ל צוות אב לתחבורה בוטל לפני כחודשיים בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד תנאי סף תמוהים שנקבעו בו שנראה כי נתפרו לטובת לוי, למשל, בדרישות הסף נדרש תואר לא רלוונטי במדעי החברה בלבד, באופן שאינו מאפשר למועמדים פוטנציאלים מתחום התכנון וההנדסה, למשל, לקחת בו חלק.

בית המשפט אילץ את משרד התחבורה והעירייה לבטל את נוסח המכרז שהוצא ולפרסם לפני כחודש מכרז חדש, המרחיב את דרישות הסף לתפקיד. ואולם, גם הפעם הדרישות היו שונות מאלה שהופיעו במכרז לבחירת המנכ"ל הקודם ב 2005. לטענת מקורות בענף, הן כוללות סעיף מקשה של ניסיון ניהולי של 10 שנים לפחות במגזר הציבורי, וכן מקנות משקל יתר לתחומים שאינם קריטריונים מקצועיים.



צוות אב לתחבורה הוא חטיבה בעמותה לתכנון, פיתוח ושימור אורבני בירושלים. זהו גוף האחראי על תכנון ופיתוח פרויקטים בתחום התשתית התחבורתית בעיר, ובראשם ליווי פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. למרות חשיבות פעילותו ולמרות הקשיים אליהם נקלע פרויקט הרכבת הקלה בירושלים ¬ נותרה כורסת המנכ"ל מיותמת זה כשנתיים, ורק באחרונה פעלו משרד התחבורה והעירייה לאייש את התפקיד.



בחודש שעבר פורסם ב TheMarker כי לטענת מקורות בענף, מנסה מופז למנות את לוי לתפקיד, אך בלשכתו הכחישו את הדברים. לוי מסר אז בתגובה כי הוא שוקל להגיש מועמדותו לתפקיד, הכחיש כל זיקה ללשכת השר וטען כי מדובר "ברדיפה אישית".



תגובת עיריית ירושלים: "פורסם מכרז המאפשר גם למהנדסים לגשת לתפקיד. המועמד הטוב ביותר מבין המועמדים ייבחר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully