וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפריע לשיפור תשתיות המים העירוניות?

גיא לשם

18.8.2008 / 9:24

ראש אגף התקציבים באוצר רם בלינקוב מאשים את מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור. לדבריו, דינור מנסה לקבור את החוק המחייב את הרשויות המקומיות להתחיל לנהל את משק המים באמצעות תאגידים

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, מנסה לקבור את החוק המחייב את הרשויות המקומיות להתחיל לנהל את משק המים והביוב בתחומיהן באמצעות תאגידי מים עצמאיים; כך עולה ממכתב חריף ששלח לדינור ראש אגף התקציבים באוצר, רם בלינקוב.

חוק תאגידי מים וביוב קובע שעל כל הרשויות לסיים את העברת הסמכויות לתאגידים עד 31 ביולי 2007, ואולם רק רשויות מעטות עברו לניהול המים באמצעות תאגיד עירוני. השאר הצטרפו למאבק שמנהל בשבועות האחרונים מרכז השלטון המקומי, בראשות עדי אלדר, נגד התאגוד, בטענה שבכוונת האוצר להפריט את משק המים.

לטענת האוצר, הסיבה להתעלמות היא נוהג רב-שנים של שימוש בהכנסות מאגרות המים והביוב לצרכים שונים של הרשויות, החל בסגירת גרעונות וכלה בהוצאות שלא היה להן מקור תקציבי. לפי נתוני האוצר, השימוש בכספי המים והביוב לשימושים אחרים הביא למחסור חמור בהשקעות בתחום המים והביוב במגזר העירוני, הנאמד ב-2 מיליארד שקל.

במשרד ראש הממשלה החליטו להתגייס דווקא לטובת מאבק הרשויות באוצר. במכתב ששלח לפני כמה שבועות דינור לאלדר נכתב על דעתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי אפשר לבצע את התאגוד באופן הדרגתי ובטווח "הבינוני והארוך". דינור כתב כי ביקש ממנכ"ל משרד הפנים להקים צוות שיבחן את העניין - ובכך למעשה קבר את הרפורמה שקבע החוק והנציח את המצב הקיים, אף שאי אפשר לבטל חוק באופן זה.

בלינקוב שמע על המכתב - שהוצג כניצחון למאבק שמנהל אלדר - והגיב במכתב חריף לדינור. במכתב תוקף בלינקוב את התנהלותו של דינור בעניין וקובע כי "הקמתם של התאגידים אינה עניין שבשיקול דעת, אלא חובה". הוא מוסיף כי "הרשויות שלא הקימו תאגידים מפרות באופן בוטה את הוראות החוק".

בלינקוב אינו מסתיר את דעתו על מכתבו של דינור: "אין לתת יד להתנהלות פסולה זו של הרשויות המקומיות. על הגורמים המוסמכים בממשלה להפעיל את כלל הסמכויות המוקנות להם כדי להביא להשלמת המהלך... יישום תאגוד משק המים בהדרגה כאמור במכתבך אינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק... ראוי היה לדחות את פנייתו של אלדר". בלינקוב מציין גם כי "החוק אינו מקנה סמכויות כלשהן למשרד ראש הממשלה" וכי ההנחיה של דינור ניתנה "ללא כל ביסוס בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully