וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזמים: דניה סיבוס מנסה לפתוח חוזים חתומים

רז סמולסקי

18.8.2008 / 9:37

החברה הקבלנית הגדולה שבשליטת לב לבייב מצויה במצב קשה בשל הגידול החד בעלויות הבנייה. מנסה להעלות את המחירים שהיא גובה

מצבה הקשה של דניה סיבוס, שבשליטת לב לבייב, והגידול החד בעלויות הבנייה, הביאו את החברה לפנות בחודשים האחרונים ליזמים שבעבורם היא מבצעת פרויקטים בדרישה לפתוח חוזים חתומים ולהעלות את המחירים שהיא גובה על העבודות.

"דניה פנתה אלינו בבקשה להגדיל את החוזה המקורי ב-3%", מספר יזם של מגדל משרדים ומסחר באזור המרכז. "הסכמנו בכמה תנאים, שהחשוב בהם הוא מסירת הנכס במועד שנקבע מראש".

לדברי היזם, ברור כי אין עילה משפטית לפתיחת החוזה, אלא ש"השכל הישר אומר שהם לא ניבאו עלייה של 40% במחירי הברזל. אפשר להפנות את הגב, אבל גם הם יכולים לנקוט בטקטיקות לא נעימות, כמו עיכוב הפרויקט או תביעות משפטיות". היזם מוסיף כי לפי חישובים שערך, הרווח הקבלני של דניה נשחק מאוד וירד ל-3% - בעוד שהרווח המקובל בשוק הוא 10%-15%.

דניה משמשת הקבלן המבצע של פרויקט מגורים גדול בשכונת מרום נווה ברמת גן, שאותו בונות החברות נווה גד ואוסיף. השתיים קיבלו פנייה תקיפה מדניה לפני כמה חודשים בדבר העלאת שכרה. גם חברת הבנייה זיתוני, שבעבורה בונה דניה פרויקט מגורים בפתח תקוה, קיבלה באחרונה פנייה דומה. ככל הידוע, בשני המקרים לא הצליחה דניה להביא לעלייה בשכרה. בנווה גד, אוסיף וזיתוני, סירבו להגיב לדברים.

מעדויות שהגיעו לידי TheMarker עולה כי בחברה לא בוחלים לכאורה בטקטיקות של איומים להפסיק את העבודה, מתוך ידיעה שהפסקת העבודה עלולה לגרום לפיגורים בלוחות הזמנים ולנזקים קשים ליזם. עם זאת, אחד היזמים העיר כי מצב של "שבירת כלים" עלול לפעול גם נגד דניה, משום שיזמים יחששו להעסיק אותה. עוד נודע ל-TheMarker כי דניה מנהלת משא ומתן עם יזם נוסף באזור המרכז ודורשת ממנו תוספת של 5%-8% על הסכום שנקבע בהסכם שחתמו לבניית פרויקט מגורים.

חברה נוספת שאליה פנתה דניה היא אפי פיתוח, שגם היא בשליטת לבייב. "אפי פיתוח, בפרויקטים מסוימים, העלתה את התשלומים לדניה", הודה באחרונה במסיבת עיתונאים סגן יו"ר הדירקטוריון באפריקה ישראל, נדב גרינשפון.

על השאלה אם חברות שאינן שייכות לקבוצת לבייב מוכנות להעלאת תעריפי הבנייה ענה גרינשפון כי "יזמים אחרים מוכנים להתגמש מול דניה מתוך הבנת הבעיה והתחשבות בעליות החדות במחירי חומרי הגלם".

מדניה סיבוס נמסר בתגובה: "במסגרת מהלך עסקים רגיל ושוטף, ישנם לעתים חילוקי דעות, שנפתרים באמצעות משא ומתן. דיונים אלה נעשים באופן רגיל, ואין החברה נוהגת לפתוח או לבטל חוזים. יתרה מכך, החברה אינה מקפיאה עבודות. יודגש כי אין בכך שום דבר חריג וכי הדבר נעשה תוך הסכמה מלאה עם מזמיני העבודה - וכל ניסיון להציג זאת אחרת משולל כל יסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully