וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הנסיעות העסקיות מישראל פחתו ב-15%-10%

עירית רוזנבלום

18.8.2008 / 7:57

חברות בינלאומיות מקפיאות נסיעות בלתי נחוצות ומבקשות מהעובדים להישאר בסוף השבוע

לואיס יופה, סגן נשיא חברת ניהול הנסיעות העסקיות קרלסון וגונלי (Carlson Vagonlit), המיוצגת בישראל על ידי חברת אופיר טורס, אומר כי חברות רב-לאומיות מורות באחרונה לנציגיהן בעולם לצמצם נסיעות עסקיות לחו"ל.



"עובדים מתבקשים לחבר נסיעות כדי להצדיק אותן. אנחנו יודעים על חברות אמריקאיות שהורו להקפיא נסיעות עסקים בלתי נחוצות".



יו"ר קרלסון וגונלי, בועז וקסמן, אומר שישראלים העובדים בחברות גדולות מתבקשים להישאר בסופי שבוע בחו"ל ולעבוד שם שבוע נוסף, במקום לחזור הביתה ולנסוע שוב.



"התקציב של החברות האמריקאיות תוכנן בדולרים. עלות המשכורות עלתה בשיעור ירידת הדולר, כ-20%, גם אם התפוקה עלתה ב-12%. מחירי המלונות באירופה כפולים מהמחיר בארה"ב כשהם מתורגמים לדולרים", הסביר.



גם לדברי קנור, הבעיה העיקרית של החברות הישראליות העובדות בחו"ל היא שהן מקבלות תמורה דולרית, אך משלמות שכר עבודה בשקלים. "חברות היי-טק, שעלויות המעביד שלהן גבוהות מאוד, משלמות אותו השכר בשקלים כמו לפני המשבר".



ואילו מנכ"ל אמסלם טורס, יעקב אמסלם, אומר כי מאז תחילת משבר הדלק מורגש בחברה שהחברות מייחסות יותר חשיבות למחיר הנסיעות.



יופה אומר כי בסוף עונת הנסיעות, החל ב-1 בספטמבר, ההיצע במטוסים בארה"ב יפחת, ולכן המחירים יעלו. "כל חברות התעופה מקטינות את מספר המושבים שלהן כדי להעלות מחירים", הוא אומר.



לדבריו, הסוכנים העוסקים בתיירות העסקית יצטרכו להתאמץ יותר למצוא מושבים במחירים סבירים. "נצטרך לעבוד יותר בפחות כסף. כיום יותר מתמיד חברות עסקיות צריכות סוכנים כדי למצוא את הדיל הטוב ביותר, שהוא לא בהכרח הנמוך ביותר .



קנור מדגיש שהיצע המקומות במטוסים מישראל לניו יורק גדול מאוד, והראיה - שישראייר החליטה להפסיק לטוס מפני שהקו אינו רווחי בשבילה.



"מי שרוצה לטוס לניו יורק, לא נתקל כעת בבעיית מקומות. הבעיה תהיה אחרי עונת השיא של הקיץ, שכן התפוסה במטוסים צריכה להיות דו-כיוונית. גם אם אנשי עסקים ממשיכים לבוא לישראל, תהיה ירידה בתיירות הנכנסת כתוצאה מהדולר הנמוך - מה שיפגע בחברות שטסות לישראל.



"אני צופה שבעקבות ירידת מחירי הדלק באחרונה חברות התעופה הישראליות, ובעיקר אל על, יודיעו בחגים על הורדות מחירים בנובמבר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully