וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בז"ן מסכמת רבעון: הרווח הנקי ירד ל-71.3 מיליון דולר

יעל פולק

18.8.2008 / 8:30

החברה מציגה גידול מרשים בהכנסות, שהסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר - עלייה של 90% לעומת הרבעון המקביל. שרפה 240 מיליון דולר במזומן

עליית מחירי הנפט והירידה במחירי הזיקוק הם שהובילו את בז"ן (2.91% , 237.2), הנשלטת על ידי החברה לישראל (2.16% , 358800.0) של סמי ועידן עופר, לירידה של 25% ברווח הנקי, שהסתכם ב-71.3 מיליון דולר ברבעון השני. עם זאת, החברה מציגה גידול מרשים בהכנסות, שהסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר - עלייה של 90% לעומת הרבעון המקביל.

למרות העלייה במחירי הנפט ברבעון האחרון, בתי הזיקוק לא היו אלו שגזרו את הקופון כתוצאה מכך. בתי הזיקוק מרוויחים ממרווחי הזיקוק- ההפרש שבין המחיר שמשלם בית הזיקוק על נפט שהוא רוכש מחברות הנפט, למחיר שבו הוא מוכר את הדלק המזוקק ללקוחותיו העסקיים ולתחנות הדלק.

ברבעון השני ירדו מרווחי הזיקוק לרמה של 66.8 דולר לטון, לעומת 82.4 דולר טון ברבעון המקביל. בבז"ן מדגישים כי מרווחי הזיקוק של סוכנות רויטרס (המפורסמים בהתאם לאיזור הגיאוגרפי) היו 36.5 דולר לטון כך שבז"ן עדיין מציגה רווחיות גבוהה יותר. מרווח הזיקוק ברבעון הנוכחי עמד על 6.3 דולר לחבית לעומת 7.2 דולר לחבית ברבעון המקביל. יחד עם זאת, בבז"ן מציינים כי ברבעון הקודם עמד מרווח הזיקוק ברמה של 3.7 דולר לחבית בלבד.

מכיוון שבענף תנודתיות רבה, ניתן להשוות את תוצאות החברה לרבעון הראשון של 2008. בהשוואה כזו, מציגה בז"ן שיפור במרווחי הזיקוק וברווחיות החברה - ברבעון הקודם הסתכם הרווח הנקי שלה ב-2 מיליון דולר בלבד, ומרווחי הזיקוק הסתכמו ב-3.7 דולרים לחבית - חצי ממרווח הזיקוק ברבעון הנוכחי.

הרווח התפעולי של בז"ן הצטמצם ב-31% ברבעון השני של השנה והסתכם ב-95 מיליון דולר. גם הוצאות המימון הכבידו ברבעון הנוכחי על פעילות החברה והסתכמו ב-33 מיליון דולר, לעומת 17 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על אף הרווח, בז"ן אינה מציגה תזרים מזומנים חיובי (כסף הנכנס בפועל לקופת החברה) - וברבעון השני של 2008 היא שרפה 240 מיליון דולר במזומן. הסיבה לכך היא תשלום מסים, רכישת מלאי נפט ועלייה בהון החוזר של החברה. ההון החוזר מפרט את מערכת היחסים בין בז"ן, לקוחותיה והספקים שלה - ובודק האם בז"ן מקבלת כסף מלקוחותיה ורק אז משלמת לספקים, או שמא היא אמורה לשלם קודם לספק ורק לאחר מכן לקבל את הכסף מהלקוח - מה שיעמיס על ההוצאות בשל הלוואות גישור.

ברבעון השני של 2008 רשמה בז"ן הכנסות מימון בסך של 13 מיליון דולר, לעומת 2 מיליון דולר ברבעון המקביל, אולם הוצאות המימון תפחו פי 2 - ל-33.9 מיליון דולר. בסך הכל הגיעו הוצאות המימון ברבעון זה ב-21 מיליון דולר לעומת 15 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות המימון נובעות מריבית שמקבלת בז"ן על פקדונות. מרבית הוצאות המימון של בז"ן נבעו מירידה של 66 מיליון דולר בשווי של נגזרים על שוק האג"ח. לעומת זאת, הפיקה בז"ן רווחי מימון של 74 מיליון דולר כתוצאה מהתחזקות השקל והעלייה באינפלציה שהשפיעו על מחירי איגרות החוב (הצמודות והשקליות) שהיא מחזיקה.

ברבעון הנוכחי רשמה בז"ן הפחתת מוניטין בהיקף של כ-14 מיליון דולר בעקבות רכישת DOMO. באפריל רכשה כרמל אולפינים (כאו"ל), החברה הבת של בז"ן, את DOMO - חברה הולנדית העוסקת בתחום הפטרוכימיה, ועוסקת בייצור ובשיווק של פוליפרופילן, המשמש כחומר גלם בתעשיות הפלסטיק. כאו"ל רכשה 49% ממניות החברה בתמורה ל-20 מיליון יורו. בדוחות רווח והפסד לחציון הראשון של השנה נכללו כ-13 מיליון דולר המיוחסים לחברת דומו.

בשורה התחתונה מסכמת בז"ן את הרבעון השני של 2008 עם רווח נקי של 71.3 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 95 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בז"ן, יחד עם החברות הבנות שלה, הן חברות תעשייתיות הפועלות בישראל ועוסקות בעיקר בייצור מוצרי נפט, חומרי גלם לתעשייה הפטרוכימית וחומרים לתעשיית הפלסטיק

  • עוד באותו נושא:
  • בז"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully