וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן הע"ל המתפטר: העמיתים מבועתים

אתי אפללו

18.8.2008 / 8:39

יובל דרור, מנכ"ל הקרן שהתפטר: "הסתדרות העובדים הלאומית מבקשת להתנתק מהקרן"

דרור וזלוטניק התפטרו על רקע החקירה שמקיים ענתבי בקרן ועל רקע טענותיו כי השניים אינם משתפים פעולה בחקירה. הם לא כיהנו בתפקידיהם בקרן בתקופה שאליה מתייחסת חקירת ענתבי, ומונו אליהם רק בתחילת השנה.



בשבוע שעבר שלח ענתבי מכתב להנהלת הקרן ודרש להעביר לו מסמכים שונים. ענתבי הודיע כי אם לא ייעשה כן, בכוונתו להטיל קנס בסך 500 אלף שקל על הקרן ו-60 אלף שקל נוספים על כל אחד משני ראשיה - זלוטניק ודרור - באופן אישי.



ענתבי פתח בחקירה נגד הקרן בסוף 2007. בעקבות ממצאי החקירה מינה את עו"ד ארנון שגב לבודק מיוחד. לפי הדו"ח שהגיש שגב לענתבי, מנכ"ל הקרן לשעבר ציון כהן ויו"ר הקרן לשעבר מיקי צולר גרמו לעמיתי הקרן נזק בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל באמצעות עסקות בעלי שליטה, בעיקר העסקה למכירת אחזקות הקרן בבית ההשקעות דש איפקס להסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל - החברה האם של הקרן). ההערכה היא שהקרן קיבלה תמורת המניות חצי מהשווי הריאלי שלהן.



הבדיקה מתמקדת גם בהזרמות הכספים הגדולות למלון הוד המדבר שבבעלות הקרן. הזרמות הכספים עולות בעשרות מיליוני שקלים על שוויו הריאלי של המלון, וקשה להסבירן.



דרור: "לא קיבלנו אפילו תמיכה מוראלית"



במכתב שהעביר דרור למועצת המנהלים של קרן הע"ל הוא כותב כי אין לו ולעובדים הכפופים לו שום מניע להסתיר מידע, ואולם בשל החילופים של בעלי התפקידים, יש לו קושי להשיג מידע בעצמו. "הנהלת הקרן ועובדיה פעלו ועודם פועלים ללא לאות כדי להמשיך ולעמוד בכל דרישות הבודק המיוחד תוך כדי הפעילות השוטפת של הקרן", כותב דרור. "כל זאת בשעה שעובדי הקרן מצויים בחוסר ודאות וחרדים למקום עבודתם, נמצאים בביקורת מתמדת מצד הבודק המיוחד, ומאוימים חדשות לבקרים בכותרות העיתונים. אלה הביאו למכתבי תלונות מעמיתים ולבקשות למשיכת כספים באופן מיידי".



עוד כתב דרור כי הוא נקלע שלא מרצונו למצב שבו אינו יכול להקדיש את זמנו לניהול השוטף של הקרן. לטענתו, זמנו מוקדש לאיתור מסמכים ומתן הסברים לפעולות שבוצעו שנים רבות בטרם מונה לתפקידו.



דרור הטיל את האחריות על היעדר שיתוף פעולה נאות עם הבודק המיוחד על הע"ל, "המבקשת להתנתק לא רק מהאירועים שקרו בקרן בעבר, אלא גם מהנעשה בקרן כיום". הוא סיפר כי הוא וזלוטניק נפגשו עם יו"ר הע"ל ויו"ר הע"ל תשורה, שמשמש גם כנציג הע"ל בקרן, וביקשו את סיועם בייצוג משפטי לקרן בשימוע במשרד האוצר, שכן הם בעלי המניות בה - אך "לא קיבלנו אפילו תמיכה מוראלית", ציין דרור.



זלוטניק כתב ליו"ר הסתדרות העובדים הלאומית, יואב שמחי, כי עם כניסת הבודק המיוחד לתפקידו הוצרו משמעותיות צעדי ההנהלה והדירקטוריון בקרן הע"ל. "אני מוצא את עצמי בשלושת החודשים האחרונים מעורב בסאגה שבה אני נדרש להילחם למען המשך קיומה העצמאי של הקרן, להרגיע ציבור עמיתים מבועת ולהמשיך בניהול שוטף - כאשר כל צעדי הוצרו ונמנעים ממני הכלים הבסיסיים לעשות כן", כתב זלוטניק. "כך אי אפשר להמשיך".



במכתביהם של השניים לא מופיע תאריך שבו תיכנס התפטרותם לתוקף. מהאוצר לא נמסרה התייחסות להתפטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully