וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום טוב באמצע? הבורסה של תל אביב במקום ה-30 מתוך 51 בורסות בשווי השוק של המניות הנסחרות בה

יעל פולק

18.8.2008 / 11:07

מחזורי המסחר זינקו פי 7 בעשור האחרון ומיקמו את ישראל במקום ה-34



בעשור האחרון עלה היקף מחזורי המסחר בבורסה של תל אביב פי 7. לפי שווי השוק ומחזורי המסחר במניות, הבורסה נמצאת במקומות ה-30 וה-34 בהתאמה, מבין 51 הבורסות החברות בפדרציה הבינלאומית של הבורסות. כך עולה ממחקרו של קובי אברמוב מנהל יחידת המחקר של הבורסה. בראש הרשימה מופיעות הבורסות של ארה"ב, יפן, יורונקסט ובריטניה.



מחזור המסחר היומי הממוצע במניות והמירים בבורסה בת"א (כולל עסקאות מחוץ לבורסה, ללא תעודות סל) הסתכם בשנת 2007 בכ-420 מיליון דולר, נתון המציב אותה במקום ה-34 מבין 51 הבורסות. המחזור בתל-אביב דומה בהיקפו למחזורי המסחר בבורסות הבינוניות בגודלן באירופה (ורשה, וינה ואירלנד), המזרח הרחוק (תאילנד ואינדונזיה) ודרום אמריקה (מקסיקו). לפי כעשור, ניצבה הבורסה של תל אביב במקום ה-37 מבין 46 הבורסות שפעלו.



בעשור האחרון עלה מחזור המסחר בבורסה בת"א פי 7, שיעור גידול דומה לזה שנרשם בעשור האחרון ברוב הבורסות שהיו בגודל דומה. שיעור גידול זה גבוה יותר מאשר שיעור הגידול בבורסות האמריקאיות אך נמוך משיעור הגידול במחזור בבורסה של לונדון ובבורסות המזרח הרחוק.



שווי השוק של המניות הנסחרות בבורסה בתל-אביב, שהסתכם בכ-235 מיליארד דולר בסוף 2007, מציב אותה במקום ה-30 בעולם (לעומת המקום ה-34 מבחינת מחזורי המסחר). יש להניח שהרישום הכפול תורם לגידול בשווי השוק של החברות בת"א, שאינו משתקף במלואו גם במחזורי המסחר במניות, מאחר שעיקר המסחר בחברות אלו מתבצע בחו"ל לעומת מחזורי מסחר נמוכים בת"א.



הבורסה הגדולה בעולם, גם במונחי שווי שוק, היא הבורסה של ניו-יורק (NYSE) עם שווי שוק של חברות נסחרות של כ-15,650 מיליארד דולר, ואחריה הבורסות של טוקיו, יורונקסט, נאסד"ק ולונדון - עם שווי שוק של כ- 4,000 מיליארד דולר כל אחת.



ברוב הבורסות, ששווין לפני עשור היה דומה לזה של ת"א, עלה שווי השוק בעשור האחרון פי 3 עד 5, פרט לבורסה של קוריאה ששווי החברות הנסחרות בה עלה פי 27 ולעומתה, שווי הבורסה של בואנוס איירס נותר כמעט ללא שינוי.



בסוף 2007 נסחרו בבורסה בתל-אביב 654 חברות, בדומה למספר החברות לפני עשור, נתון המציב אותנו במקום ה-20 בעולם. בראש הדירוג ניצבות הבורסה של בומביי עם 4,887 חברות וקבוצת הבורסות של קנדה עם 3,951 חברות, כאשר בשתיהן, בדומה לת"א, רוב החברות הן קטנות. ריבוי החברות הקטנות בבורסה של תל-אביב מציב אותנו במקום ה-40 מבין 51 הבורסות, מבחינת גודל חברה ממוצע עם שווי שוק של כ-360 מיליון דולר לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully