וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפסילון מחקה ביולי את שווי האג"ח של בסר שבבעלותה

אתי אפללו

18.8.2008 / 11:18

בסר הסתבכה בפרויקט מגורים בלאס וגאס - בוטלו מחצית חוזי המכר שנחתמו



הגופים המוסדיים לא מאמינים ביכולת לפדות את האג"ח שגייסה על מנת לממן את הפרויקטים בלאס וגאס, והם מתחילים למחוק את שווי האג"ח מתיקי הנכסים שלהם. ל-TheMarker נודע כי בית ההשקעות אפסילון מחק את שווי האג"ח של בסר מקופות הגמל וקרן ההשתלמות שלו, "מטעמי שמרנות".



אפסילון רשמה בחודש יולי תשואה שלילית גבוהה 3.3%- בקופת הגמל שלה. תשואה שלילית של 1%- נגרמה עקב המחיקה של האג"ח של בסר בקופות הגמל. תשואה שלילית של 0.8%- נרשמה בקופת הגמל לפיצויים ובקרן ההשתלמות עקב המחיקה של אג"ח זו.



ביום חמישי הודיעה בסר פרויקטים כי במכתבים שיועדו ליזם מקומי בלאס וגאס, שותף של בסר פרויקטים בפרויקט One Las Vegas בארה"ב, הודיע הבנק המלווה את הפרויקט בו שותפה בסר ב-6%, על פירעון מיידי של יתרת הלוואה בסך 115 מיליון דולר. במכתב הודיע הבנק כי חברת הפרויקט לא פרעה בחודשים האחרונים תשלומים בסך של 3.5 מיליון דולר. בסר פרויקטים נכנסה כשותפה לפרויקט מגורים בלאס וגאס הכולל שני מגדלי מגורים עם 359 יחידות דיור. אולם מצב השוק הקשה הביא גל ביטולים: עד כה מתוך 218 יחידות דיור שלגביהן נחתמו הסכמי מכירה בפרויקט, נמסרו 52 יחידות דיור בלבד.



במקביל התקבלו עד כה ביטולים עבור 108 יחידות דיור, כ-50% מהדירות שלגביהן נחתמו הסכמי מכירה בפרויקט. מנכ"ל החברה נחשון קויתי ממהר לציין כי בסר שותפה ב-6% בלבד מתוך הפרויקט, אך המשקיעים לא משתכנעים. לחברה יש גם פרויקט בפלורידה שמגלה קשיים, והמשקיעים חוששים לכספם. איגרות החוב של החברה נסחרות בתשואות של 25% לסדרה א' ו-35% סדרה ב'. בשנה האחרונה נפלה המנייה ב-40%, והיא נסחרת היום בשווי שוק של 83 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully