וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ענק הבנקאות השווייצי UBS: הבנק יחזור לרווחיות ב-2009 - וישוב לצמוח בשנתיים הקרובות

סוכנויות הידיעות

18.8.2008 / 11:26

הבנק נפגע קשות ממשבר האשראי; בראיון לעיתון שווייצי הצהיר היו"ר פיטר קורר כי הבנק מתאושש מהמשבר

"אנחנו נהיה רווחיים שוב ב-2009. אחרי סופה קשה צריך קודם כל להסיר את העצים הנפולים, לסדר את הבית ואת המרתף - ובשלב השלישי גם השמש יכולה להיכנס אל תוך הבית", אמר קורר, שטען כי UBS נמצא להערכתו בשלב השני של תהליך ההתאוששות.



"אני מקווה שנוכל לסיים את התהליך הזה במהירות, אולי אפילו עד סוף השנה. על בסיס ניסיון אישי, נצליח לחזור למסלול של צמיחה ברווחים בתוך שנתיים עד שלוש שנים", אמר קורר.



UBS, שרשם מחיקות והפסדים בסך 42.5 מיליארד דולר ברבעונים האחרונים בעקבות חשיפתו לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות מארה"ב, דיווח בשבוע שעבר על הפסד של 329 מיליון דולר ברבעון השני - הפסד רבעוני רביעי ברציפות. זאת, בשל מחיקות הקשורות לחשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב והוצאות הקשורות להסדרת אישומים שהגישה נגדו הרשות לני"ע בארה"ב (SEC) בטענה כי הונה משקיעים. כמו כן, הודיע הבנק על כוונתו לפצל את חטיבת ניהול ההון מחטיבת ניהול ההשקעות, לאחר שרבים מלקוחותיו העשירים של הבנק משכו את כספם בתגובה להפסדיו.



מנכ"ל הבנק, מרסל רוהנר, הודיע לאחר פרסום התוצאות על תוכנית לפצל את חטיבותיו הקיימות לשלוש חטיבות נפרדות, שיזכו באוטונומיה יחסית, ולהפריד בין חטיבת ניהול ההון לחטיבת בנקאות ההשקעות. זאת, במסגרת ניסיונו של הבנק לקצץ בהוצאותיו ולהוביל מהלך של ארגון מחדש ובעקבות לחצים מצד נשיא UBS לשעבר לוקמן ארנולד, יו"ר חברת ההשקעות הפרטית אוליוונט, שקרא לפיצולה של חטיבת בנקאות ההשקעות מיתר חטיבותיו של הבנק.



UBS הגיע לפני כשבועיים להסדר עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) לפיו ירכוש בחזרה מלקוחותיו ניירות ערך מסוג ARS (קיצור ל-auction rate securities) בסך 18.6 מיליארד דולר, וישלם קנס בסך 150 מיליון דולר. זאת, לאחר שהואשם על ידי משרד התובע הכללי מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, כי ביצע הונאת ניירות ערך כשהטעה משקיעים ועודד אותם לרכוש ניירות ARS, זמן קצר לפני וגם אחרי שהשוק קרס והנכסים הפכו בלתי נזילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully