וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2.5 דונמים בשכונת בבלי בת"א הוכרו כבית קברות מוסלמי

גיא ליברמן

18.8.2008 / 14:52

לאחר מאבק משפטי של 17 שנה, ביהמ"ש החליט שהקרקע הסמוכה לפארק צמרת לא תשמש לבנייה משום שייעודה המקורי הוא בית קברות

קרקע של 2.5 דונמים בדרום שכונת בבלי, הסמוכה לגשר ההלכה ולשכונת מגדלי היוקרה פארק צמרת בתל אביב, לא תשמש לבנייה משום שייעודה המקורי הוא בית קברות מוסלמי; כך קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, לאחר הליך משפטי שארך 17 שנה.

ב-87' מכר אחמד פנג'רי, שעמד בראש ועד הנאמנים המוסלמי, את השטח לשמעון הלפרן, מבעלי חברת נכסי ההלכה הנחשבת למקורבת לחוגים חרדיים. הגוף המוכר הוא תאגיד שמונה על ידי ממשלת ישראל, ושקיבל את החלקה לבעלות מלאה מהאפוטרופוס הכללי.

כחלק מהעסקה שילם הלפרן במעמד החתימה 350 אלף דולר, כאשר, בין היתר, נקבעו שלושה תנאים מתלים לביצוע העסקה: אישור בית הדין השרעי על שחרור ההקדש החל על בית הקברות; חתימה של המתוואלי (היישות המשפטית שעל שמה רשום הנכס) על ייפוי כוח בלתי חוזר לביצוע העסקה; ואישור של עיריית תל אביב בתוך 90 יום מהגשת התוכניות לשינוי ייעוד השטח.

ההסכם למכירת הקרקע עורר זעם רב בקרב הקהילה המוסלמית ביפו, ולא עבר זמן רב עד שוועד הנאמנים התנער מההסכם בטענה כי התנאים המתלים לביצוע העסקה לא התממשו, ועל כן הוא רואה אותה כמבוטלת. עיקר טענות הוועד הסתמכו על עמדתו של בית הדין השרעי שניתנה כחמישה חודשים לאחר החתימה על העסקה, ובה נאמר כי החלקה היא בית קברות מוסלמי ואין להתיר את קדושת המקום.

הוועד החזיר 200 אלף דולר לחברת נכסי ההלכה, שמצדה טענה כי היא מחזיקה בצו של בית הדין השרעי מ-67' שמאשר את המכירה ולכן על העסקה להתבצע.

החברה הגישה תביעה נגד ועד הנאמנים בדרישה כי בית המשפט יאשר את העסקה. ועד הנאמנים, שיוצג על ידי עו"ד אילן שרקון, חזר על עמדתו כי לא התקיימו התנאים המתלים, ולפיכך יש לפסול את העסקה ולשמור על ייעוד הקרקע כבית קברות.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • בבלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully