וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקוש לסחורות: זינוק של 30% ברווחיה של BHP ביליטון במחצית השנייה של שנת הכספים

סוכנויות הידיעות

18.8.2008 / 12:13

רווחיה של BHP בשנת הכספים שהסתיימה ב-30 ביוני עלו ב-15% לשיא של 15.4 מיליארד דולר



BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, דיווחה היום על זינוק של 30% ברווחיה במחצית השנייה של שנת הכספים של החברה. זאת, לאחר שהגדילה את התפוקה בעקבות העלייה במחירי הסחורות והביקוש הגובר למתכות בסין. מניית החברה עלתה ב-1.6% באוסטרליה לפני פרסום התוצאות.



הרווח הנקי של BHP במחצית השנה שהסתיימה ב-30 ביוני הסתכם ב-9.4 מיליארד דולר, לעומת רווח של 7.25 מיליארד דולר בתקופה המקבילה שנה קודם לכן. BHP דיווחה היום על עלייה ברווח השנתי של 15% בשנת הכספים של החברה לשיא של 15.4 מיליארד דולר, לעומת רווח שנתי של 13.4 מיליארד דולר בשנת הכספים הקודמת.



הכנסותיה של BHP במהלך שנת הכספים 2007-2008 טיפסו ב-25.3% ל-59.5 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים. מנכ"ל BHP, מריוס קלופרס, אמר לאחר פרסום התוצאות כי הביקוש העולמי לסחורות צפוי להישאר חזק בטווח הארוך, למרות ההאטה הצפויה בצמיחה הגלובלית בחודשים הקרובים. בעקבות תכניתו של קלופרס להשקיע 85 מיליארד דולר בהגדלת התפוקה, רשמה BHP תפוקת שיא של נפט, נחושת, עפרות ברזל ואלומיניום במהלך שנת הכספים.



BHP ביליטון הגישה בשנה שעברה הצעת רכש עוינת לריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, המוערכת ב-123 מיליארד דולר. ריו טינטו דחתה את ההצעה בטענה כי היא נמוכה מדי, ומנסה בימים אלה להדוף את ניסיונות ההשתלטות של BHP. לאחר פרסום התוצאות השנתיות של BHP היום, אמר קלופרס כי המיזוג עם ריו טינטו "יותר הגיוני כיום מאי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully