וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש מ-TheMarker וארנסט אנד יאנג: ניתוח אסטרטגי של תעשיית הטלקומוניקציה העולמית

אמיתי זיו

18.8.2008 / 12:37

הירידה בהכנסות החודשיות משיחות קוליות היא הסיכון האסטרטגי העיקרי של ענף הטלקומוניקציה ■ איום נוסף להכנסות חברות הטלקום שמוזכר בדו"ח הוא תכנון לא נכון של החזר השקעה בתשתיות



שירות חדש באתר TheMarker בשיתוף עם פירמת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג: ניתוחים אסטרטגיים של ענפי תעשייה ושווקים שונים. והפעם, ניתוח אסטרטגי של תעשיית הטלקומוניקציה העולמית.



על פי המחקר, המדרג את עשרת הסיכונים העיקריים של תעשיית הטלקומוניקציה העולמית - הירידה בהכנסות החודשיות המתקבלות משיחות קוליות (ARPU) היא הסיכון האסטרטגי העיקרי של תעשיית הטלקומוניקציה. המחקר מתפרסם במלואו באתר.



המחקר מציין את הירידה בהכנסות ממוצעות מדקות שיחה לצד סיכונים נוספים לתעשייה. בין היתר מציין המחקר את ה"איום הרגולטורי": כאשר סביבת התחרות בשווקים עלולה להשתנות על ידי הרגולטור, לפעמים ללא יכולת חיזוי והערכות מספיקה מצד החברות, דבר שעשוי לפגוע בהכנסות.



איום נוסף להכנסות חברות הטלקום שמוזכר בדו"ח הוא תכנון לא נכון של החזר השקעה בתשתיות: "בתעשיית הטלקום ישנה שרשרת של השקעות שכוללת סיבים אופטיים, רכישת תדרים אלחוטיים והשקעה בדור השלישי", נכתב בדו"ח, "אך לא כל אלה החזירו את ההשקעה כמתוכנן". סיכונים נוספים שמציין הדו"ח הם כניסה של חברות אינטרנט לתחום הטלקום, דבר היוצר תחרות בעיקר בשיחות לחו"ל בטכנולוגיית VOIP.



עוד מציין המסמך שעם המעבר לרשתות מבוססות IP בתעשיית הטלקום, אתגר האבטחה והפרטיות לחברות התקשורת גדל משמעותית. סיכון מרכזי המוזכר בדו"ח על רקע הירידה בהכנסה מדקות שיחה, הוא חוסר היכולת של החברות ליצור מודלים עסקיים חדשים. "מפעילים רבים לא מצליחים למצוא אסטרטגיות נועזות חדשות ליצירת תזרים נוסף או חסכון בהוצאות ממודלים עסקיים חדשים", קובע הדו"ח.



להורדת המסמך המלא בקובץ PDF: עשרת הסיכונים העיקריים של תעשיית הטלקומוניקציה העולמית


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully