וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת המסחר של בריטניה: הכלכלה הבריטית תשקע במיתון ב-2009; מספר המובטלים יזנק ל-2 מיליון

סוכנויות הידיעות

18.8.2008 / 13:01

חברת המשכנתאות הבריטית צ'לסי בילדינג סוסייטי מעריכה כי האינפלציה תזנק לרמה של 7%

לפי תחזית BCC, בששה עד תשעה החודשים הקרובים צפויה כלכלת בריטניה לשקוע במיתון - כלומר שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית - בעקבות המשבר בשוק הדיור והירידה בצריכה הפרטית, על רקע העלייה במחירי המזון והדלק. עם זאת, לשכת המסחר העריכה כי המיתון לא יהיה עמוק כמו זה שהיה במדינה בתחילת שנות ה-90.



עם זאת, ה-BCC מעריכה כי מספר המובטלים בבריטניה יעלה בעקבות המיתון הצפוי ב-300 אלף, ליותר מ-2 מיליון מובטלים עד שנת 2011 - כמספר המובטלים במדינה כאשר מפלגת הלייבור עלתה לשלטון לפני 11 שנים. בחודש יולי עלה מספר המובטלים בבריטניה בקצב החד ביותר מזה 16 שנים ל-1.67 מיליון.



ה-BCC חתכה את תחזית הצמיחה של כלכלת בריטניה ל-2008 ל-1.3% ואת תחזית הצמיחה לשנת 2009 ל-1.3%, לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה של 1.7% השנה וצמיחה של 1.6% ב-2009. כמו כן, קראה לשכת המסחר לבנק המרכזי של בריטניה להוריד את הריבית לרמה של 4.75% במטרה לתמוך בצמיחה.



הבנק המרכזי של בריטניה הותיר בתחילת החודש את הריבית ללא שינוי על רמה של 5%, לאחר שההאצה החדה באינפלציה מנעה ממנו להוריד את הריבית כדי למנוע מהכלכלה לגלוש למיתון. האינפלציה בבריטניה זינקה לשיא של 16 שנים ביולי - 4.4% - מעל יעד האינפלציה של הבנק המרכזי, העומד על 2%. נגיד בנק אוף אינגלנד, מרווין קינג, צפה בשבוע שעבר כי שיעור האינפלציה עשוי לעלות לרמה של 5% עד סוף השנה.



דיוויד קרן, יועץ כלכלי ל-BCC ואחד ממחברי הדו"ח, אמר לעומת זאת כי "סכנת ההאטה היא חמורה בהרבה ומיידית יותר מסכנת האינפלציה. כלכלת בריטניה זקוקה בדחיפות להורדת ריבית כדי להימנע מהאיום של מיתון".



במקביל, חברת המשכנתאות הבריטית צ'לסי בילדינג סוסייטי הזהירה היום כי שיעור האינפלציה במדינה צפוי לזנק לרמה של 7% בעקבות העלייה במחירי הדלק והמזון, ולנפח את הוצאותיהם של משקי בית בבריטניה ב-2,500 ליש"ט. מחיר המזון לבדו צפוי לעלות השנה ב-12%, בעוד שהוצאות התחבורה של המשפחה הממוצעת בבריטניה צפויה לעלות בשליש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully