וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפרטה נמשכת: בר און יפעל למכירת אחזקות המדינה בחברה לאוטומציה למרכז השלטון המקומי

רותם סלע

18.8.2008 / 16:02

החברה לאוטומציה היא חברת המחשוב הגדולה ביותר במגזר הציבורי; למדינה אחזקות של 40% בחברה

המחיר לפיו תמכור המדינה את מניותיה לשלטון המקומי יקבע על פי הערכות שווי חיצוניות, כשבמקרה וחלקים מהחברה יונפקו או ימכרו בשלוש השנים הקרובות תהיה זכאית המדינה לפיצוי בשווי עליית הערך.



כיום לא נהנים בעלי המניות בחברה מאחזקותיהם, כיוון שלפי תקנון החברה לא ניתן לחלק בה דיווידנד. במקביל למכירת החברה, ישונה התקנון ותזכיר החברה כך שיאפשרו חלוקת דיווידנדים ויהפכו את האחזקה בחברה לבעלת ערך כלכלי.



בחודש יולי האחרון הסתיימה השביתה שהתקיימה בחברה לאוטומציה לאחר שכ-600 עובדי החברה סירבו לביטול החוזה הקיבוצי. בסופו של דבר הצליחו העובדים לבטל את רוע הגזרה וכיום מקיימים העובדים משא ומתן עם החברה על תנאיו של ההסכם הקיבוצי החדש.



בהמשך ליחסים המתוחים בין בעלי החברה לעובדיה, זכו עובדי החברה בעתירה שהגישו לבג"צ לפני כחודש. בעתירתם דרשו עובדי החברה נגד שרי האוצר והפנים, החברה לאוטומציה והרשות החברות הממשלתיות כי החברה תפעל למניעת מעשים המנוגדים לטובת החברה, כמו מינוי מנהלים לא מקצועיים על ידי מרכז השלטון המקומי. ניגוד עניינים זה, טענו העובדים, מוביל לכך שהחברה לא תגבה את כספיה כנדרש מהעיריות. בג"ץ קיבל את עמדת העובדים וכפה על החברה לגבות את חובותיה כדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully