וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרבע מיליון ישראלים יבלו את החגים בחו"ל

עירית רוזנבלום

18.8.2008 / 17:27

גידול של 35% לעומת השנה שעברה. המשנה למנכ"ל ארקיע: 35% מההזמנות לחגים יהיו לטורקיה, 20% לאיי יוון ו-45% לאירופה

כ-250 אלף ישראלים צפויים לבלות את ראש השנה וסוכות מעבר לים, כך מעריכים בענף הנסיעות. "ישנה עלייה של 35% בביקושים לעומת התקופה המקבילה אשתקד", אומר דורי שושן, סמנכ"ל השיווק של קבוצת ישראייר. "העלייה בביקושים מפתיעה, שכן חגי תשרי, ובעיקרם ראש השנה, נחשבים לחגים משפחתיים בהם הישראלים מעדיפים להישאר בארץ, בחיק המשפחה.

הביקושים העולים השנה נובעים מתזמונם של החגים עם סופי השבוע, דבר שמאפשר לרבים לקחת גשר, ובכך להאריך את החופשה". כך לדוגמה, ערב ראש השנה חל ביום שלישי, והחג עצמו חל בימים רביעי וחמישי, מה שמאפשר למשוך את החופשה עד יום ראשון ולצאת לטיול של שבוע. לכך מצטרפת העובדה שחג הרמאדאן מסתיים השנה בתקופה מקבילה, דבר שמביא לעלייה בביקושים גם במגזר הערבי.

לדברי שושן, טורקיה ויוון הינם היעדים המובילים לחופשה בתקופה זו וכ-50 אלף ישראלים צפויים לבקר בהם. בעקבות העלייה בביקושים הוסיפה חברת התעופה ישראייר שלוש טיסות בתקופת סוכות לרודוס ועוד שלוש טיסות לכרתים. כמו כן, סיטונאית התיירות מקבוצת ישראייר, יוניטל, הוסיפה חמש טיסות לאנטליה כדי לתת מענה לביקושים. בתחום הטיולים המאורגנים נרשמו ביקושים רבים לטיולים לסיציליה, ברלין ופרובאנס. בהשפעת האולימפיאדה נרשמה גם עלייה של 20% בביקושים לסין.

מנכ"ל חברת השטיח המעופף, אייל קשדן, אומר שאוקטובר נחשב לסיום עונת הקיץ באזור אגן הים התיכון, כמו הקלאבים בטורקיה והמלונות בבולגריה. "המחיר בדולרים ירד משמעותית לעומת מחירי העונה", מציין קשדן. בנוסף לכך, "ירידת מחיר הדלק תבוא לידי ביטוי כבר בטיסות של ספטמבר, בנוסף לדולר שהוא עדיין נמוך".

לדברי דודו מחלב, משנה למנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, מחירי ספטמבר יהיו זולים בכ-20% לחופשות באגן הים התיכון, לעומת מחירי אוגוסט. החל מה-19 בספטמבר יירדו המחירים ב-10% נוספים. מחלב מעריך ש-35% מההזמנות לחגים יהיו לטורקיה, 20% לאיי יוון, ו-45% לאירופה (מחציתן לחופשות משפחתיות באירופה הקלאסית: גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת).

יעל ורדי, מנהלת שיווק ופרוייקטים בחברת קשרי תעופה אומרת שההזמנות לראש השנה וסוכות החלו כבר ביולי, "ראש השנה וסוכות די מלא כבר לכל היעדים. אולי כי חודש יולי היה חלש יחסית ואנשים החליטו לחלק את חופשתם בין אוגוסט לחגים", היא מעריכה.

אמיר הלה, סמנכ"ל השיווק של חברת התיירות קווי חופשה מציין, שמכיוון שהחגים נמשכים החל מסוף ספטמבר עד כמעט סוף אוקטובר, צפויה עונה טובה לענף התיירות. גם קווי חופשה הוסיפה טיסות מיוחדות לאור ההערכה שמדובר בעלייה של 35% לעומת החגים בשנה שעברה.

הלה מוסיף שכיוון שיש הפרש של חודש מאוגוסט עד לחגים, יש לישראלים זמן להתאושש מחופשת הקיץ ולהתארגן. כבכל שנה, נוסעים רבים, בעיקר כאלו שאינם מטופלים בילדים, ינצלו את ימי הגשר הרבים, וייצאו לטיולים ארוכים של כשבועיים-שלושה ליעדים באירופה. הלה מעריך שהמחירים יעלו בממוצע בכ–20% לעומת השנה שעברה בגלל התייקרות הדלק.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully