וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל הנפט לא קרא נכון את המפה: קרן הסחורות של טי. בון פיקנס צנחה ב-34% ביולי בשל הירידה בנפט

עפרה שלו

18.8.2008 / 17:11

מדובר בביצועים מביכים עבור המשקיע המיליארדר, שמכר לאחרונה בהפסד את החזקותיו ביאהו



ערך ההשקעות בקרן הגידור BP קפיטל של המיליארדר הטקסני טי. בון פיקנס צונח בעקבות התנודתיות במחיר הנפט. נראה כי הקרן לא ניבאה נכונה את כיוון מחיר הנפט, שהחל יורד בתקופה האחרונה. קרן הסחורות של BP קפיטל צנחה ב-34% ביולי, על פי נתונים שהגיעו לידי ה"ניו יורק פוסט". מתחילת השנה, ירדה הקרן ב-10%.



BP קפיטל לא אישרה אמנם את הנתונים, אבל הודיעה למשקיעי קרן הסחורות בשבוע שעבר, כי הירידה החדה במחירי הנפט והגז הטבעי השפיעה לרעה על ביצועי הקרן. מאז זינק מחיר הנפט הגולמי בבורסת הסחורות של ניו יורק ונגע בשיא של 147 דולר לחבית באמצע יולי, הוא ירד בחזרה לרמה של 114 דולר.



הביצועים הכושלים של הקרן בחודש האחרון מביכים עבור פיקנס בן ה-80, שהחל לאחרונה מקדם תוכנית להצלת משק האנרגיה האמריקאי. פיקנס, שעשה את הונו ממכירת נפט וגז טבעי, מציע שורה של צעדים שנודעו לצמצם את צריכת הנפט בארה"ב ב-30%, בהם המרת כלי רכב לנסיעה על גז, והקמת טורבינות רוח לייצור חשמל. פיקנס מממן תשדירי שירות בפריים טיים בטלוויזיה כדי לקדם את התוכנית שלו, ומנסה לגייס לעזרתו את המועמדים לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין וברק אובמה.



ב-1956, הקים פיקנס את חברת הנפט מסה פטרוליום, בהשקעה ראשונית של 2,500 דולר. החברה נהפכה לשחקנית מרכזית במגזר הנפט הגלובלי, ופיקנס זכה לפרסום הודות לסגנון הדיבור הבוטה שלו ולהתנהלותו הברוטלית בעולם העסקים. הונו מוערך ב-3 מיליארד דולר, לפי מגזין "פורבס".



מזלו של פיקנס לא שפר עליו לאחרונה בכל הקשור להשקעות. בסוף יולי מכר פיקנס את כל החזקותיו ביאהו בהפסד גדול, כביטוי לסלידה שחש כלפי הנהלת יאהו בשל סירובה למכור את החברה למיקרוסופט. "אני חושב שהנהלת יאהו היא פתטית", אמר אז פיקנס.



פיקנס רכש את הנתח שלו ביאהו - 10 מיליון מניות - באמצע מאי, כשהמניה נסחרה בין 24 דולר ל-28 דולר. מחיר המניה לא עלה מעל 22.5 דולר בתקופה הקרובה למכירה, כך שניתן להניח שפיקנס הפסיד עשרות מיליוני דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully