וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הצלחה למופז: אושר מינויו של מנדי זלצמן לתפקיד מנכ"ל נמל חיפה

אבי בר-אלי

18.8.2008 / 17:56

זלצמן זכה לתמיכת שר התחבורה למרות ביקורת קשה שהוטחה בו בעבר בידי התנועה לאיכות השלטון



מאת אבי בר-אלי וגיא לשם



אושר מינויו של מנהל נמל חיפה לשעבר, מנדי זלצמן, לתפקיד מנכ"ל חברת נמל חיפה. ועדת המינויים בראשות עו"ד טנה שפניץ אישרה היום את המינוי, חודשיים לאחר שהומלץ לתפקיד בידי ועדת האיתור מטעם דירקטוריון נמל חיפה. כפי שפורסם ב-TheMarker, נתמך זלצמן בין היתר בידי בכירי תנועת הליכוד בחיפה ובקריות, וזכה לתמיכת שר התחבורה, שאול מופז, לאחר שנפסל מועמדותו של מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יוסף מישלב, לתפקיד.



זלצמן כיהן כמנהל נמל חיפה עד יישום הרפורמה בנמלים בשנת 2005, והפסיד במכרז לתפקיד מנכ"ל חברת הנמל לעמוס עוזני. זאת, על רקע התנגדות התנועה לאיכות השלטון למועמדותו בטענות (שהוכחשו) כי במהלך כהונותיו בתפקיד סבל נמל חיפה מפרשות של מינהל בלתי תקין, פגיעה בטוהר המידות וליקויים בניהול ובפיקוח, לרבות שכירת שירותי חוקר פרטי נגד אחד מעובדי הנמל. למרות שלא מונה לתפקיד מנכ"ל הנמל, נותר זלצמן כעובד משרד התחבורה, והמשיך לקבל את שכרו אף שלא עבד בפועל עד שפוטר מתפקידו סופית רק בינואר 2008.



כפי שנחשף ב-MarkerWeek, לווה הליך המכרז לתפקיד המנכ"ל בשורת החלטות תמוהות לכאורה, כאשר תוצאות המבחנים לתפקיד היוו רק 10% מן הציון הסופי שיקבע את זהות המנכ"ל הבא בנמל בעוד של"התרשמותם" של חברי ועדת האיתור ניתן משקל של כ-75%.



זאת, כאשר בישורת האחרונה של המכרז, חלו במפתיע שינויים במבנה ועדת האיתור לתפקיד, כאשר שניים מבין ארבעת חברי הוועדה החליטו לפרוש ממנה, ותחתם מונתה דירקטורית המכהנת בתפקידה מספר שבועות בודדים בלבד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully