וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות פאני מיי ופרדי מאק צונחות ב-17% בשל הערכות כי האוצר ייאלץ להיחלץ לעזרתן בקרוב

רויטרס

18.8.2008 / 21:24

מגזין בארונ'ס דיווח על סבירות גבוהה להלאמה של חברות אלה, מהלך מסוכן לבעלי המניות שלהן



משקיעים נפטרו היום ממניות חברות המשכנתאות הממשלתיות בארה"ב, פאני מיי ופרדי מאק, לאחר שמגזין "בארונ'ס" דיווח על סבירות גדלה כי הסיוע שייאלץ האוצר האמריקאי להעניק להן יהיה קרוב להלאמת שתי חברות הענק. מניית פרדי מאק צונחת בכ-16%; מניית פאני מיי צונחת בכ-17%. הנפקת אג"ח של פרדי מאק זכתה להיענות חלשה לעומת הנפקה דומה בשבוע שעבר.

המגזין הפיננסי טען כי מהלך שכזה עשוי למחוק את שווי המניות שבידי המשקיעים בחברות מימון המשכנתאות הגדולות בארה"ב. בעלי מניות בכורה, וגם בעלי אג"ח של שתי החברות, עשויים לספוג הפסדים אף הם. בחודש האחרון מכרו בנקים מרכזיים כמעט 11 מיליארד דולר מאחזקותיהם באג"ח החברות הממשלתיות.



דוברת משרד האוצר האמריקאי אמרה כי למשרד אין כוונה להשתמש בסמכותה על מנת למנוע את הידרדרות שתי החברות. סמכות זו הורחבה במידה ניכרת באמצעות חבילת הצלה שאושרה בסוף יולי. דוברת פרדי מאק, שרון מקהייל, אמרה כי "המאמר בבארונ'ס לא העריך נכונה את מצבה הפיננסי של פרדי מאק. אנחנו ממשיכים להיות בעלי הון מספק".



בארונ'ס דיווח, מפי מקור פנימי בממשל בוש, כי משרד האוצר לוחץ על פאני מיי ופרדי מאק לגייס הון, אך כי בכירי הממשל אינם צופים כי החברות יצליחו לרפד מספיק את קופות המזומנים שלהן. באם ייכשלו שתי החברות בכך, הממשל עשוי לנסות להזרים הון בעצמו לחברות, מה שלדברי המגזין יהיה כמו הלאמה, רק מבלי שהממשל ייאלץ לקחת על עצמו את חובות החברות, ולהכפיל בכך את החוב האמריקאי.



החששות לגבי עתידן של פאני מיי ופרדי מאק גורר את הבורסות כלפי מטה. למספר חברות ביטוח יש חשיפה משמעותית לאג"ח של פאני מיי ופרדי מאק, לדברי חברת איי.אם בסט. החברה הוסיפה כי בנקי המשכנתאות צפויים להימנע ממחיקות ערך משמעותיות, בשל הגיבוי הממשלתי של רבים מניירות ערך אלה. מגזר הביטוח השקיע 371 מיליארד דולר בני"ע שהנפיקו פאני מיי ופרדי מאק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully