וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי עובדים הגישו תלונה נגד וול מארט בגין הפרת חוק הבחירות הפדרלי

ניו יורק טיימס

18.8.2008 / 22:26

איגודי העובדים טענו כי וול-מארט קיימה מפגשי עובדים בהם ניסתה לשכנעם כי הצעת חוק דמוקרטית תפגע בהם

אך כעת, כאשר היא עומדת בפני האפשרות כי המפלגה הדמוקרטית, הידידותית לאיגודים, עשויה לזכות בניצחון הן בבחירות לנשיאות והן בבחירות לקונגרס, וול-מארט מפנה את תשומת ליבה לבחירות.



בשבוע שעבר חברו כמה איגודי עובדים זה לזה, ביניהם גם האיגוד הגדול בארה"ב, AFL-CIO, והגישו תלונה לנציבות הבחירות הפדרלית אודות וול-מארט בגין הפרת חוקי הבחירות. התלונה הוגשה בעקבות דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", לפיו כינסה וול-מארט אלפי מנהלי חנויות ומחלקות לפגישות, בהן הסבירה כי אם יזכו הדמוקרטים בבחירות בנובמבר, הם ככל הנראה יעבירו חוק שיקל על התאגדויות. לפי ה"ג'ורנל", בכירי וול-מארט הזהירו כי הדבר עשוי לאלץ את החברה לפטר עובדים, וכי העובדים עשויים להיאלץ לשלם דמי חבר לאיגוד גם אם לא תמכו בו, ועשויים גם להיאלץ לשבות.



חוקי הבחירות הפדרליים אוסרים על חברות להורות לעובדים לפי שעה (ראשי מחלקות בוול-מארט עובדים לפי שעה) כיצד עליהם להצביע.



וול-מארט הודתה כי כינסה עובדים ברחבי המדינה על מנת להזהירם לגבי החוק שמתכוונים הדמוקרטים להעביר – חוק בחירה חופשית לעובדים, שיאפשר הקמת איגודים בחברות באם יותר ממחצית העובדים מסכימים להצטרף באמצעות חתימה על כרטיס, במקום לקיים בחירה חשאית. אך במזכר למנהלים, ביל סיימון, סמנכ"ל התפעול, כתב כי בכירים שנראה שהציעו לעובדים כיצד להצביע, פעלו ללא רשות. דובר החברה טען כי לעובדים נאמר אילו חברי קונגרס תומכים בחקיקה.



הרוב הגדול ברשימה זו הם דמוקרטים, ביניהם גם המועמד הדמוקרטי לנשיאות, הסנאטור ברק אובמה, שהיה מבין מציעי החוק.



גם אם תפסוק נציבות הבחירות הפדרלית נגד וול-מארט, התקרית מראה עד כמה חוק הבחירות אינו מרתיע. לדברי מומחים מתחום המשפט, החוק קורא לקנס של כמה אלפי דולרים בלבד בגין כל הפרה. גם אם היו מתקיימות אלפי הפרות, עבור וול-מארט, הקנס היה לא יותר מכסף קטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully