וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר מוצעת למכירה

אמיתי זיו

19.8.2008 / 9:30

התחדשו המגעים למכירת 51% מחברת הסלולר שבהם מחזיקה האצ'יסון הסינית. הערכות: האצ'יסון תדרוש 1.9-1.6 מיליארד דולר. הרוכשים הפוטנציאליים: שאול אלוביץ' והאחים עופר ואודי אנג'ל

חברת פרטנר שוב על המדף - התחדשו המגעים למכירתה. בעלת המניות בחברה, קבוצת האצ'יסון הסינית, פנתה באחרונה לכמה קבוצות עסקיות גדולות בישראל ובעולם כדי למכור את אחזקותיה בפרטנר, אך לא ידוע אם הושגה התקדמות עם אחת מהן.

קבוצת האצ'יסון מחזיקה ב-51% ממניות פרטנר, ושאר המניות מוחזקות בידי הציבור. הערכות בשוק הן שהאצ'יסון תדרוש 1.6-1.9 מיליארד דולר בעבור חלקה בפרטנר - סכום המשקף מחיר הגבוה ב-10%-20% משווי השוק של החברה.

ההערכות הן כי מעטים בשוק הישראלי עשויים להתעניין ברכישת פרטנר, ובהם שאול אלוביץ', הבעלים של אינטרנט זהב, שכבר רוצה שנים להיות נוכח בשוק הסלולר, וחברת עופר-מדיה של האחים עופר ואודי אנג'ל, שחקנית חדשה בשוק התקשורת. כמו כן קיימת אפשרות שקונצרן בינלאומי אחר יחליף את האצ'יסון.

האנליסט ערן יעקבי מלידר שוקי הון אמר בתגובה: "בשנה האחרונה שמענו כמה פעמים כי האצ'יסון מעוניינת למכור את השליטה בחברה ואף התקיימו מגעים בעניין. להערכתנו, מהלך כזה של מכירת השליטה עושה שכל', מאחר שרק בשנתיים האחרונות סיפקה החברה תשואה דולרית הגבוהה מ-130%, וזה נוסף על דיווידנדים שחילקה. מנגד, ייתכן שלנוכח דשדוש המניה בחודשים האחרונים והשינויים במפת ענף התקשורת הישראלי, החליט בעל השליטה כי הגיע הזמן לממש ולעבור להשקעות אחרות.

"האצ'יסון טלקום מתמקדת בשווקים מתפתחים, ובעיקר בחברות המתמקדות בשירותי סלולר בדור השלישי, ואילו לפרטנר יש שאיפות בכיוונים נוספים בשוק התקשורת. אנו מעריכים כי השתלטות של גורם אסטרטגי ישראלי, המעורה בשוק התקשורת המקומי, כולל רגולציה, עשויה להיטיב עם החברה, בעיקר בנושא של מיזוגים ורכישות והתפתחות בכיוונים נוספים בתחום התקשורת".

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully