וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה תעלה את המחירים ב-5% בממוצע

עדי דברת

19.8.2008 / 7:25

לדברי מנכ"ל הרשת בישראל, חלה התייקרות בחומרי הגלם ובשינוע. מחירם של 26% מהמוצרים יעלה, מחירם של 70% לא ישתנה

לאחר ארבע שנים רצופות של הורדות מחירים, איקאה תעלה השנה את המחירים בכ-5% בממוצע. זאת לאחר שבשנים האחרונות הורידה מחירים ביותר מ-10%. שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, אמר כי עליית המחירים ב-5% נובעת מכך שמחירי חומרי הגלם והשינוע עלו בכ-15%.

"איקאה מחויבת לעיקרון המחיר הנמוך וספגה את מרבית עליות המחירים שאפיינו את השווקים הבינלאומיים בשנה האחרונה. גם לאחר העלאת המחיר, איקאה מציעה את מגוון המחירים האטרקטיווי ביותר בשוק הריהוט ועיצוב הבית בישראל", אמר גבאי. מחירם של 26% מהמוצרים יעלה, מחירם של 70% לא ישתנה ומחירם של 4% מהמוצרים יירד.

איקאה מציעה השנה כ-1,000 מוצרים יותר מהכמות שהציעה בשנה שעברה, ומשיקה מחלקת רצפות פרקט להרכבה עצמית. בקטלוג עצמו מוצגים 30% מהמוצרים שניתן למצוא בחנות. הקטלוג מציג בראשונה את קולקציית הנוער, שהתרחבה באחרונה. הקטלוג יהיה גדול השנה ב-100 עמודים מהקטלוג הקודם.

בנוסף, הדפיסה איקאה את הקטלוג גם בגודל XL המיועד ללקוחות המחלקה העסקית. לדברי גבאי, המחלקה העסקית שהחלה פעילותה לפני כשנתיים וחצי, רשמה גידול מרשים, כאשר בסוף 2007 הסתכמו מכירות המחלקה בכ-9 מיליון שקל - פי שניים מהמכירות שהתבצעו ב-2006.

על כניסה אפשרית של רשת הריהוט האוסטרית קיקה, שלפי פירסומים תגיע לישראל, אמר גבאי: "אני מכיר את קיקה ומדובר בניסיון של גוף להידמות לקונצפט 'האיקאי'. מן הסתם נלמד אותם ונקבל אותם אם וכאשר יגיעו לישראל. על-אף מה שפורסם, לא מדובר ברשת זולה יותר מאיקאה".

מנתונים שמסרה החברה עולה כי במכירה שערכה במשך כשבועיים ביולי ובאוגוסט, ביקרו יותר מ-200 אלף לקוחות וחל גידול של 5% במכירות, יחסית למכירה שהתקיימה בשנה שעברה. גבאי צופה כי החנות איקאה תיפתח במהלך 2009. לדבריו, הרשת לא מפסידה כספים בשל העיכוב בפתיחה עקב אי-קבלת אישורים, מכיוון שהחברה אמורה להתחיל לשלם שכר דירה רק לאחר שכל האישורים יתקבלו.

קטלוג איקאה מודפס השנה בעולם בכ-200 מיליון עותקים, ב-27 שפות וב-36 מדינות בעולם. רשת איקאה העולמית כוללת 283 חנויות ב-36 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ-19.8 מיליארד יורו ב-2007. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת בעולם כ-522 מיליון צרכנים. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001 באמצעות חנות ששטחה 23 אלף מ"ר, הממוקמת ליד מחלף פולג בנתניה. מהחברה דווח כי מאז פתיחת החנות בישראל, ביקרו בה יותר מ-16 מיליון מבקרים.

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully