וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שקיפות במפעל הפיס: התנועה לחופש השלטון עתרה בבקשה להורות למפעל הפיס למסור מידע על תרומות

הילה רז

19.8.2008 / 8:26

מפעל הפיס סירב למסור המידע; העתירה הוגשה בעקבות דו"ח מבקר המדינה מ-2007 בו נמתחה ביקורת קשה על המפעל

בדו"ח פורסם כי מפעל הפיס חילק תרומות לקרובי משפחה של זכיינים, לעמותות המקורבות לחברי הדירקטוריון ולרשויות מקומיות שבראשן עומדים חברי דירקטוריון הפיס. במקביל, נמצא כי גופים המייצגים חסרי יכולת לא זכו לקבל תרומות. לפי דו"ח מבקר המדינה, את ההחלטה על חלוקת התרומות קיבלה ועדה שבה ישבו יו"ר מפעל הפיס, המנכ"ל והמזכיר.



התנועה לחופש המידע מציינת כי לאור פרסומים באמצעי התקשורת בנוגע לדו"ח, היא פנתה למפעל הפיס בבקשה לקבל מידע שיבהיר את תהליך קבלת ההחלטות בכל הנוגע לחלוקת תרומות, הנהלים והקריטריונים שלפיהם פועלת הוועדה. לטענת התנועה, ממפעל הפיס סירבו למסור את המידע שביקשה. בנוגע לבקשה לחשוף את זהות מקבלי התרומות, נימקו את הסירוב בכך שמדובר במידע המהווה פגיעה בצנעת הפרט. בהתייחס לפרוטוקולים של הוועדה, טענו במפעל הפיס שהמידע מהווה דיונים פנימיים ומסירתו אסורה מכוח ההוראות המפורטות בחוק.



לגרסת התנועה מאחר שאין כל קשר בין המידע שביקשה לבין מוצרי פיס לגביהם רשאי מפעל הפיס שלא למסור מידע, הרי שהוראות החוק אינן מונעות את מסירת המידע. התנועה טוענת כי בדו"ח השנתי של מפעל הפיס ל-2006 פורסמו שמותיהם של מוסדות ציבור ואנשים פרטיים שזכו לקבלת תמיכות ואין כל הצדקה להסתרת המידע כעת.



התנועה מציינת כי הכספים שמחלקת ועדת התרומות של מפעל הפיס הם כספי ציבור ומיועדים לחלוקה לציבור הרחב, דבר המעניק חשיבות ציבורית לביקורת על האופן שבו מתקבלות ההחלטות בנוגע לחלוקת הכספים ולזהות מקבלי התרומות. פרסום המידע, טוענת התנועה, יאפשר שקיפות של פעולות מפעל הפיס וביקורת ציבורית על פעולותיה באופן שיטתי, יגביר את אמון הציבור במערכת ויגרום למקבלי ההחלטות לפעול באורח ראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully