וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר את בניית הבית ברחוב כרמיה

נורית רוט

19.8.2008 / 14:16

הסדר הנושים של חברת אלומות הבונה את הפרויקט בירושלים אושר. אהוד ועליזה אולמרט הוסיף 260 אלף דולר כדי שהפרויקט יושלם

בית משפט המחוזי בירושלים אישר לפני כמה ימים את הסדר הנושים שהציע הנאמן הזמני, עו"ד יעקב אמסטר, לקבוצת החברות אלומות א.ג שמכרה לראש הממשלה אהוד אולמרט את הבית ברחוב כרמיה שבירושלים.

בספטמבר 2007 החליט היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד אולמרט בפרשת הבית ברחוב כרמיה. על פי החשד, בני הזוג אולמרט קיבלו טובת הנאה בשווי של כחצי מיליון דולר באמצעות הנחה ברכישת דירת הגן של הבניין. בתמורה להנחה סייעו מקורבי אולמרט לחברה לזכות באישורים חריגים מעיריית ירושלים.

באוקטובר 2007 נודע כי אלומות, שבשליטת גיל מסטיי ושמעון מידני, נקלעה לקשיים, ולשני פרויקטים שלה מונו כונסי נכסים. בנובמבר 2007 ניתן צו להקפאת כל ההליכים נגד קבוצת החברות ונגד המנהלים מסטיי ומידני, ועו"ד אמסטר מונה לנאמן זמני בהקפאת הליכים. בינואר 2008 הגיש הנאמן את מתווה הצעתו להסדר הנושים, ולפני כחודש וחצי הגיש דו"ח הבהרות להצעת הסדר הנושים.

הצעת ההסדר דנה בכל הפרויקטים לבנייה של הקבוצה, הכוללים פרויקטים בטבריה, צפת, אילת ובירושלים, לרבות הפרויקט ברחוב כרמיה. בחלק מהפרויקטים הוצע כי רוכשי הדירות יוסיפו כסף על מחיר הדירה שכבר שילמו - כדי שבניית הפרויקט תושלם.

בפרויקט כרמיה הציע הנאמן שכל רוכש דירה ישלם דמי השתתפות נוספים של 1,000 דולר למ"ר על מחיר הבית שכבר שולם.

כפי שפורסם ב-TheMarker לפני כחודשיים, בני הזוג אולמרט הסכימו להוסיף 260 אלף דולר על מחיר הדירה, ששטחה 290 מ"ר. מהצעת ההסדר עולה כי בני הזוג מבוטחים בהערת אזהרה ובמשכנתא ראשונה בגין מלוא התמורה החוזית ששילמו עבור הדירה - 1.2 מיליון דולר.

בהסדר נקבע כי היות שבני הזוג כבר שילמו את מלוא התמורה החוזית בגין דירתם, התשלומים הנוספים שהם נדרשים לשלם על פי ההסדר ישולמו רק לאחר ששאר רוכשי הדירות בפרויקט ישלמו את יתרת הסכום עבור דירותיהם.

הצעת ההסדר אושרה בכל אסיפות הנושים, ובעקבותיה הגיש הנאמן לביהמ"ש בקשה לאשר את ההסדר ולתת לו תוקף של פסק דין, המחייב את כל הנושים והמנהלים.

לאחר סקירת ההתנגדויות לבקשה, שהוגשו מטעם שלוש חברות ושש משפחות (שאחת מהן התנגדה לאישור ההסדר של פרויקט כרמיה והציבה תנאים להסכמתה לשלם את התשלומים הנוספים), קבע השופט יוסף שפירא כי "אין כל ממש בהתנגדויות", והחליט לאשר את ההסדר. לדבריו, במסגרת ההסדר, הרוכשים יקבלו את דירתם או את קרן השקעתם בחזרה, הנושים המובטחים לא ייפגעו, והנושים הלא מובטחים יזכו לפתרון או דיווידנד, שאלמלא תוכנית ההסדר הם לא היו מקבלים כלל.

עו"ד אמסטר מונה לנאמן לביצוע הסדר הנושים. השופט קבע כי בכפוף לעמידה בהוראות ההסדר, יוסרו ההגבלות על החברות והמנהלים, והם יופטרו מכל חוב שקדם למועד אישור ההסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully