וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בהוצאות המימון העבירה את חלל תקשורת להפסד של 5.6 מיליון דולר ברבעון

יעל פולק

19.8.2008 / 8:48

הרווח התפעולי השתפר ב-21% ל-4.5 מיליון דולר; ברבעון השני שרפה חלל מזומנים בהיקף של 10.5 מיליון דולר



חלל תקשורת מסכמת את הרבעון השני עם עלייה בהכנסות וגם ברווח התפעולי, אבל הוצאות מימון של החברה - בעיקר בגלל עליה בשווי אופציות ההמרה של איגרות החוב של החברה, העבירו אותה להפסד של 5.6 מיליון דולר בשורה התחתונה.



הכנסותיה של החברה עלו בכ-11% והסתכמו ב-9.5 מיליון דולר, כשעיקר הכנסותיה של החברה (96%) נובעות מהחכרת מקטעי חלל. בנוסף לכך מעניקה החברה שירותי קרקע - ההכנסות מפעילות זו הצטמצמו ב-30% והסתכמו ב-82 אלף דולר בלבד, וגובה עמלות שיווק - ההכנסות מפעילות זו הסתכמו ב-285 אלף דולר, גידול של 68% לעומת הרבעון המקביל.



הרווח התפעולי של חלל צמח ב-21% והסתכם ב-4.5 מיליון דולר ברבעון השני, והוא מהווה 45.7% מהכנסות החברה לעומת 43.2% ברבעון המקביל.



ברבעון האחרון שרפה החברה מזומנים בהיקף של 10.5 מיליון דולר - לעומת תזרים מזומנים חיובי של כ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל. במבט חצי שנתי, קטן תזרים המזומנים של החברה באופן משמעותי - 6.1 מיליון דולר בחצי השנה הראשון של 2008 לעומת 27.1 מיליון דולר בחציון המקביל.



הוצאות המימון של החברה, שגדלו באופן משמעותי - 9.2 מיליון דולר ברבעון הנוכחי לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל - העבירו את חלל תקשורת להפסד. הגידול בהוצאות המימון נובע מגידול השווי ההוגן של מרכיב האופציה של איגרות החוב להמרה של סדרות ב' ו-ג' באג"ח החברה. בנוסף לכך, סבלה החברה מהוצאות מימון בגין הפרשי שער של איגרות החוב סדרה א' בהיקף של כ-2 מיליון דולר בעקבות התחזקות השקל לעומת הדולר ברבעון הנוכחי.



בשורה התחתונה עברה חלל תקשורת להציג הפסד של 5.6 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. במבט חצי שנתי מציגה החברה הפסד של 8.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 2.5 מיליון דולר בחציון המקביל.



חלל תקשורת נמצאת בבעלות יורוקום (48%) והתעשייה האווירית (20.5%), ונמצאת בניהולו של דוד פולק. החברה עוסקת במתן שירותי תקשורת לוויינית על ידי שיווק והחכרת מקטעי חלל (פסי שידור) של לווייני תקשורת ללקוחותיה. החברה משווקת כיום את מקטעי החלל של הלוויין עמוס 2, הנמצא בבעלותה, ושל הלוויין עמוס 1, אשר לחברה זכויות שיווק בלעדיות על מקטעי השידור שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully